پیشرفت ۴۰ درصدی ساخت دو صحن حضرت زینب در حرم امام حسین

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه گفت : ساخت صحن حضرت زینب (س) در حرم امام حسین (ع) توسط این ستاد پیشرفت ۴۰ درصدی داشته است.

پیشرفت ۴۰ درصدی ساخت دو صحن حضرت زینب در حرم امام حسینبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ بهمن صحرایی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه گفت : سازمان عتبات عالیات یک سازمان مردم نهاد است که زیر نظر مقام معظم رهبری قرار دارد و در استان کرمانشاه زیر نظر آیت الله علما، نماینده، ولی فقیه در استان کرمانشاه فعالیت می‌کند.

او گفت : یکی از فعالیت‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان کرمانشاه، ساخت بخشی از صحن حضرت زینب در کربلای معلی است که با اتصال به حرم امام حسین (ع) ظرفیت صحن را به ۱۴ برابر افزایش می‌دهد و این پروژه هم اکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در سه سال آینده تکمیل خواهد شد.

او با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم، افزود: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری، همه تلاش‌ها بر این است که پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا در برگزاری مراسمات محرم رعایت شود.

صحرایی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های اساسی ستاد باز سازی عتبات عالیات ساماندهی موکب‌های اربعین است، گفت: از استان کرمانشاه ۱۲۰ موکب فعال هستند که از این تعداد ۱۰۰ موکب در داخل کشور و ۲۰ موکب در کشور عراق ارائه خدمت می‌کنند که با توجه به بیماری کرونا امسال به احتمال زیاد این مراسم برگزار نخواهد شد.

او ادامه داد: در همین راستا موکب‌ها به گند زدایی و ضدعفونی کردن محلات در قالب کمک‌های مؤمنانه اقدام کرده‌اند و در ابتدای سال مبلغی بالغ بر یک میلیارد هزینه شده است.

صحرایی گفت: در روز عید غدیر با همکاری سایر دستگاه‌ها ۲۵ هزار دست غذای گرم تهیه شد که در سطح استان بین نیازمندان توزیع شد.

او گفت: با توجه به اینکه در ایام محرم پخش نذورات ممنوع است، از مردم درخواست کرد کمک‌ها و نذورات خود را برای تسهیل در ساخت صحن حضرت زینب سلام الله علی‌ها و کمک‌های مومنانه اهدا کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار