اعطای تسهیلات به ۲ هزار پرونده از مشاغل آسیب دیده از ویروس کرونا

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت:۲ هزار و ۲۹۳ پرونده مشاغل آسیب دیده از ویروس کرونا، تسهیلات دریافت کرده اند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  اشرفی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه بررسی عملکرد بانک‌های عامل استان در اعطای تسهیلات ویژه مشاغل آسیب دیده از کرونا گفت: بانک‌های استان باید نسبت به پرداخت تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از ویروس کرونا، سرعت بیشتری ببخشند.

او افزود: بر اساس، آخرین آمار‌ها تعداد ۵ هزار و ۶۲۴ پرونده به بانک‌های عامل ارسال شده است؛ که از این تعداد، ۲ هزار و ۲۹۳ پرونده تسهیلات را دریافت کرده اند.

اشرفی ادامه داد:  در کارگاه‌هایی که مستقیم از کرونا لطمه دیده و به اجبار تعطیل شده‌اند، مبلغ ۱۶ میلیون تومان وام به ازای هر نیروی انسانی اختصاص می‌یابد و در واحد‌های کسب‌ وکاری که فعال بوده، تعطیل نشده و غیر مستقیم از کرونا آسیب دیده‌اند، مبلغ ۱۲ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.


بیشتر بخوانید


مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری نیز در این جلسه با اشاره به میزان تسهیلات تخصیصی و پرداخت آن در خراسان جنوبی در بین استان‌های کشور گفت: دولت به منظور حفظ اشتغال ۱۴رسته شغلی آسیب دیده از کرونا اعتباراتی را اختصاص داده و انتظار می‌رود بانک‌های استان اهتمام ویژه‌ای برای پرداخت این تسهیلات داشته باشند.

او اظهار کرد: مصوبات ستاد ملی کرونا لازم الاجراست و مدیران بانک‌های استان موظف به پرداخت تسهیلات به پرونده‌های معرفی شده، هستند وهیچگونه کوتاهی از سوی بانک‌های استان در این خصوص پذیرفتنی نیست.

در این جلسه نیز موانع اجرای این طرح در جهت پرداخت تسهیلات در بانک‌های استان تشریح شد و همچنین نمایندگان بانک‌های استان نیز گزارشی از وضعیت بانک خود در پرداخت این تسهیلات و عدم پرداخت سهمیه اختصاصی توضیحاتی ارائه کردند.

به اطلاع صاحبان محترم کسب و کارها در رسته های مشمول تسهیلات کرونا می رساند که مهلت ثبت نام تسهیلات کرونا تمدید شده است.

زمان ثبت نام در سامانه کارا برای دریافت تسهیلات کرونا برای واحدهای رسمی دارای کارکنان بیمه شده تا ۱۵ شهریور ماه و برای واحد های فاقد بیمه (غیررسمی) تا پایان شهریور ماه تمدید شد.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.