تمدید نام نویسی وام کرونا تا ۵ مرداد در خراسان جنوبی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: صنوف آسیب دیده از کرونا در استان برای بهره مندی از تسهیلات تا ۵ مرداد فرصت دارند در سامانه کارا نام نویسی کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، عابدی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت:بنگاه‌هایی که در زمان شیوع بیماری کرونا، کسب و کار خود را فعال نگه داشته و نیروی کارشان را حفظ کرده اند، مورد حمایت دولت واقع می شوند.

او افزود: بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی، بنگاه‌های به شدت آسیب دیده و تعطیل شده به ازای هر فرد بیمه شده ۱۶ میلیون تومان و واحد‌های کسب و کاری که تعطیل نشده اند و همچنان فعال هستند به ازای هر فرد شاغل به کار ۱۲ میلیون تومان تسهیلات ۱۲ درصدی دریافت می‌کنند.

عابدی اظهار کرد: تسهیلات در نظر گرفته شده برای فاقدین بیمه فعال به ازای هر نفر نیروی کار ۸ میلیون تومان و برای رانندگان مسافربر و فعالان حوزه حمل و نقل عمومی به ازای هر فرد بیمه شده ۶ میلیون تومان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی  تصریح کرد: دیگر افرادی که متقاضی استفاده از این طرح حمایتی هستند، به تشخیص دستگاه بخشی مبلغ ۶ میلیون تومان تسهیلات دریافت می کنند.


بیشتر بخوانید


او تاکید کرد: حمایت های دولت مشروط به حفظ اشتغال در بنگاه ها است و ۱۴ رسته شغلی که بیش از ۵۰۰ زیرشاخه را شامل می شوند از این تسهیلات بهره مند می شوند.

محرومیت از تسهیلات و جریمه در انتظار صنوف بدهکار

عابدی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تاکید کرد: در صورتی که تسهیلات دریافتی در غیر مصادیق تعیین شده هزینه شود و یا اقساط به موقع پرداخت نشود، فرد به مدت ۲ سال از دریافت هرگونه خدمات بانکی (تسهیلات، ضمانت نامه،اعتبارات اسنادی و ...) محروم شده و موظف به بازپرداخت وام با نرخ سود ۲۴ درصد، شامل ۱۸ درصد نرخ مصوب شورای پول و اعتبار و ۶ درصد جریمه می شود.

او  افزود: دولت برای بازپرداخت تسهیلات، دو ماه تنفس تعیین کرده است و زمان بازپرداخت تسهیلات از مهرماه امسال، با کارمزد ۱۲ درصد و به مدت ۲ سال خواهد بود.

14 رسته شغلی شامل مراکز تولید و توزیع غذا‌های آماده اعم از رستوران‌ ها، بوفه ‌ها، طباخی‌ ها، تالار‌های پذیرایی، قهوه‌ خانه‌ ها، اغذیه فروشی‌ ها و موارد مشابه، مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل ‌ها، هتل آپارتمان ‌ها، مجتمع‌ های جهانگردی و گردشگری، مهمان پذیرها، مهمان سراها، مسافرخانه ها، مراکز بوم گردی، مراکز اقامتی، پذیرایی، تفریحی، خدماتی بین راهی، موزه ها و زائرسراها، حوزه حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری و برون شهری اعم از هوایی، جاده‌ ای، ریلی و دریایی همچنین دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و زیارتی از جمله واحدهای کسب و کارهای آسیب دیده به شمار می روند.

همچنین واحدهای تولید و توزیع پوشاک، تولید و توزیع کیف و کفش، مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه، مراکز و مجتمع‌ های ورزشی و تفریحی، مراکز و مجتمع‌ های فرهنگی، آموزشی، هنری و رسانه ای، مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع دستی، مؤسسات خصوصی دارای پروانه بهره برداری از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در حوزه های درمانی، تشخیصی، آزمایشگاهی و پاراکلینیکی فعال هستند و آموزشگاه های رانندگی، آرایشگاه ها، سالن های زیبایی و گرمابه ها از دیگر این موارد است.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.