ودیعه‌های رزرو واحد‌های اقامتی گیلان به گردشگران بازگردانده شد

معاون گردشگری گیلان گفت: گردشگرانی که از قبل نوروز واحد‌های اقامتی رزرو کرده بودند و سفرشان به دلیل ویروس کرونا لغو شده بود، ودیعه‌هایشان پس داده شده است.

ودیعه‌های رزرو واحد‌های اقامتی گیلان به گردشگران بازگردانده شدبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حمید رضا آذرپور، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: در سامانه ۰۹۶۲۹ استان گیلان که سامانه‌ای برای دریافت شکایات، انتقادات، پیشنهادات و نیز اطلاع رسانی گردشگری است، ۴۵ شکایت قبل نوروز به ثبت رسید که همه شکایات ثبت شده مرتبط به بحران شیوع ویروس کرونا، لغو رزرو مکان‌های اقامتی و بازگرداندن ودیعه‌های گردشگران بوده است که به همه آنان رسیدگی شده است.

او افزود: گردشگرانی که از قبل نوروز واحد‌های اقامتی را رزرو کرده بودند و سفرشان به دلیل ویروس کرونا لغو شده بود، ودیعه‌هایشان پس داده شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: بار دیگر با توجه به اعلام وضعیت قرمز کرونا در استان نظارت بر تاسیسات گردشگری تشدید شده است.

آذرپور ، با تاکید بر انجام بازدید‌های نظارتی مستمر و ویژه ، افزود: این نظارت و بازرسی‌ها همچنان تا پایان فصل تابستان به دلیل امنیت خاطر گردشگران ادامه دارد.

او گفت: در چهارماه نخست امسال ۵۲۵ مورد بازدید از تاسیسات گردشگری گیلان با هدف تامین امنیت و سلامت گردشگران در مقابل شیوع ویروس کرونا انجام شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان ، اجرای الزامات بهداشتی و دستورالعمل‌های ابلاغی را در بهبود وضعیت سفر‌های ضروری هموطنان بسیار مهم دانست  و افزود: مردم و مسافران علاوه بر شماره تماس ۰۱۳۳۳۶۱۸۴۶۵ که از سوی اداره کل استان به صورت ۲۴ساعته امکان دریافت شکایات، انتقادات و پیشنهاد‌ها را دارد ، همچنین می‌توانند از طریق شماره ۰۹۶۲۹ نیز نسبت به ثبت گزارش‌ها و شکایات در این خصوص اقدام کنند.

آذرپور تصریح کرد: گیلان ۲ هزار و ۷۸۴ هتل، هتل آپارتمان، مجتمع گردشگری، مهمانپذیر، خانه مسافر، مجتمع تفریحی، اقامتگاه بوم گردی، مجتمع بین راهی، اسکله مسافربری دریایی و اسکله گردشگری دریایی دارد.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.