افتتاح پروژه های آب رسانی به روستاهای استان سمنان در هفته دولت

در هفته شانزدهم پویش «هر هفته الف ب ایران» پروژه تصفیه‌خانه و شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهری شهر شهمیرزاد و آب‌رسانی به چندین روستای استان سمنان بااعتبار ۲۷۳ میلیارد ریال افتتاح می شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از اجرای پویش «هر هفته الف ب ایران» از سوی وزارت نیرو در سراسر کشور خبر داد و گفت: در هفته شانزدهم پویش «هر هفته الف ب ایران» برای افتتاح پروژه تصفیه‌خانه و شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهری شهر شهمیرزاد و آب‌رسانی به چندین روستای استان سمنان بااعتبار ۲۷۳ میلیارد ریال در استان حضور یافتیم.

او با اشاره به اینکه تا پایان سال ۹۹ در این پویش هر ۲۰ روز یک تصفیه‌خانه فاضلاب و هر یک ماه یک تصفیه‌خانه آب وارد مدار می‌شود، افزود: ارتقای تاب‌آوری تأسیسات آب‌رسانی از دیگر اهداف این پویش است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با تأکید بر اینکه پوشش دهی و بهره‌مندی ۹۰۰ هزار نفر از جمعیت روستایی کشور از آب شرب سالم از دیگر رویکرد‌های مهمی است که در این راستا دنبال می‌شود، بیان کرد: استان سمنان متوسط جمعیت تحت پوشش در بخش فاضلاب ۳۱ درصد است و این در حالی است که متوسط کشوری در این بخش بیش از ۵۰ درصد است.

افزایش ۱۷ درصدی مصرف آب طی ایام کرونا در کشور

معاون وزیر نیرو بابیان اینکه آب در صیانت از بهداشت مردم نقش محوری دارد، گفت: در ایام پیک کرونا به‌طور متوسط ۱۷ درصد میزان مصرف آب در سراسر کشور افزایش یافت.

حمیدرضا جانباز اظهار داشت: به‌طور میانگین میزان مصرف آب در ایام کرونا در سراسر کشور ۱۷ درصد افزایش داشت.

او بابیان اینکه در برخی استان‌ها افزایش ۴۵ درصدی میزان مصرف آب ثبت‌شده است، افزود: ارتقای بهره‌وری و تاب‌آوری تأسیسات آب‌رسانی در این شرایط به‌عنوان یک سیاست جدی از سوی وزارت نیرو دنبال می‌شود.

احداث تصفیه‌خانه‌های مدرن در سمنان

معاون وزیر نیرو بابیان اینکه با بازچرخانی آب در قالب اجرای شبکه‌های جمع‌آوری و احداث تصفیه‌خانه‌های مدرن در استان سمنان درصدد افزایش این نرم به میانگین کشوری هستیم، تأکید کرد: تصفیه‌خانه فاضلاب شهمیرزاد یکی از مدرن‌ترین تصفیه‌خانه‌هایی است که مطابق با استاندارد‌های جهانی احداث‌شده است.

جانباز با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از تجهیزات مورداستفاده در این تصفیه‌خانه تولید داخل است، تصریح کرد: این تصفیه‌خانه امکان حذف ازت و فسفر را دارد و پساب تولیدی باکیفیت مطلوب در اختیار پایین‌دستی‌ها قرار می‌گیرد.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.