طغیانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

گزارش وزیر اقتصاد درباره بدهکاران ارزی به کمیسیون اقتصادی

سخنگوی کمیسیون اقتصادی از ارائه گزارش وزیر اقتصاد درباره بدهکاران ارزی به کمیسیون متبوع خود خبر داد.

مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح جلسه وزیر اقتصاد با اعضای این کمیسیون گفت: در این جلسه ۵ سوال از آقای دژپسند وزیر اقتصاد مطرح شد.

وی ادامه داد: نخستین سوال مربوط به عدم اجرای حکم ماده ۲۰ قانون رفع موانع تولید نسبت به تحویل گیرندگان ارزی بود. یعنی همان افرادی که تسهیلات ارزی گرفته بودند و در این نوسانات ارز، مبالغ دلاری و ارزی مشخصی را بدهکار هستند.

طغیانی گفت: این تغییرات در چند ماه اخیر بسیار زیاد و حدود ۱۲۰ نفر یا ۱۲۰ مجموعه تولیدی بوده است، وزیر اقتصاد هم تاکید کردند که به دنبال پیش بینی این موضوع در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ هستند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مابه التفاوت این مبالغ ارزی حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان است که باید در بودجه سال آینده درنظر گرفته شود.  

وی افزود: دومین سوال نمایندگان از وزیر اقتصاد، مربوط به مدیریت اقتصاد و دارایی منطقه خراسان رضوی بود، مواردی در این زمینه مطرح و پاسخ‌های مقتضی هم به این سوال داده شد.

طغیانی سومین سوال نمایندگان مجلس را در حوزه قاچاق کالا در مبادی رسمی اعلام کرد و گفت: رئیس کل گمرک توضیحاتی را در این باره و درباره اقدامات صورت گرفته ارائه کرد.

وی افزود: چهارمین سوال درباره قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار بود، ضروری است که آئین نامه‌هایی که در این حوزه تدوین شود، البته وزیر اقتصاد اعلام کرد که آئین نامه‌های موردنظر در این حوزه تدوین شده و در دستور کار شورای گفت‌وگو و هیئت دولت قرار دارد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: سوال بعدی هم درباره پرداخت حق مناطقی بود که معادن پیرامون آن قرار دارند؛ بنابراین مقرر شد که گزارش پرداختی که انجام شده به نماینده‌ای که سوال داشت ارائه شود.

وی ادامه داد: وزارت اقتصاد و خزانه داری معتقد هستند که سال گذشته ۱۶۰ میلیارد تومان به این موضوع اختصاص داده شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار