در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

افزایش نسبی دما در نوار شمالی کشور/ تشدید باد‌های ۱۲۰ روزه در سیستان و بلوچستان

کارشناس هواشناسی گفت: از فردا تا پایان هفته در نوار شمالی کشور افزایش نسبی دما پیش‌بینی می شود.

امیر حسین سرکرده کارشناس هواشناسی در گفت و گو با  خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه از فردا بارش‌ها در سواحل دریای خزر قطع می‌شود گفت: از فردا تا روز جمعه در  نوار شمالی کشور دمای هوا  روند افزایشی خواهد داشت.

او ادامه داد: افزایش دمای ۶ تا ۷ درجه در نوار شمالی کشور پیش بینی می شود به طوری که دمای هوا به بیش از ۳۳ درجه می‌رسد.

سرکرده با اشاره به اینکه امشب در سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و هرمزگان بارش  باران خواهیم داشت افزود: از فردا وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در استان سیستان و بلوچستان آغاز می‌شود که زمینه‌ساز کاهش کیفیت هوا و افزایش گرد و خاک در این مناطق خواهد شد.

این کارشناس هواشناسی درباره وضعیت آب وهوای استان تهران هم گفت: در تهران آسمان صاف و آفتابی است. در گرم‌ترین ساعت دمای هوا به ۳۳ درجه می‌رسد و امشب در خنک‌ترین ساعت دما ۲۲ درجه است.

طبق اعلام سازمان هواشناسی با توجه به مواج بودن دریای خزر و رسیدن ارتفاع موج در برخی ساعات به ۲ متر، بنابراین هشدار‌هایی مبنی بر ممانعت تردد قایق های سبک و تفریحی و محدودیت فعالیت‌های صیادی صادر شده است.

طی سه روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، رشد ابر همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد در ارتفاعات استان‌های کرمان، هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب شرق فارس پیش بینی شده است.

تشدید باد‌های ۱۲۰ روزه در سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی به شکل طوفان گرد و خاک، کاهش دید در جاده‌های مواصلاتی این استان‌ها ایجاد می‌کند. در شرق کشور وزش شدید باد موجب کاهش کیفیت هوا و دید افقی می‌شود.

دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان مواج است و از فردا در نوار شمالی کشور افزایش نسبی دما پیش‌بینی می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار