جاده مرگ در شرق استان کرمان را بشناسید

جاده ریگان - نرماشیر به دلیل تاخیر در دوبانده شدن و افزایش تصادفات به جاده‌ای مرگبار تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، با توجه به اینکه بیشترجاده‌های استان کرمان در دل کویر ایجاد شده‌اند رانندگی در آن‌ها همیشه خطرناک بوده است، زیرا این جاده‌ها به دلیل صاف و یک‌دست بودن، خستگی رانندگان را در پی دارد و حوادث بسیاری را ایجاد می‌کند که این مشکلات در شرق کرمان بیشتر دیده می‌شود.

جاده ریگان - نرماشیر در شرق استان کرمان دوطرفه و تک‌بانده است و به دلیل ترانزیتی بودن این جاده تردد در آن زیاد است و تاخیر در دوبانده شدن آن تصادفات و مرگ و میر زیادی را در پی داشته است.

کلنگ دوبانده شدن ۴۵ کیلومتر از محور ریگان - نرماشیر که یکی از پر تردد‌ترین محور‌های شرق استان کرمان می باشد چندین سال است که به زمین زده شده، اما این کلنگ همچنان بر روی زمین باقی مانده است.

محمد شهیکی یکی از رانندگان ماشین‌های سنگین که در این مسیر تردد زیادی دارد، گفت: با توجه به شغلی که داریم هفته‌ای چند بار از این محور عبورمی کنیم و متاسفانه شاهد تصادفات منجر به جرح وفوت زیادی هستیم.

عبدالله سرحدی یکی دیگر از رانندگان جاده ای گفت: به دلیل ترافیک سنگین و حجم بالای تردد در این محور روزانه شاهد تصادفاتی هستیم که گاهی منجر به فوت افراد می‌شود.

او بیان داشت: هفته‌ای چند بار از این منطقه می گذرم و دیدن صحنه‌های تصادف، رعب و وحشت زیادی درما ایجاد می کند به طوری که این مسیر را با دلهره طی می‌کنیم.

تصادف مرگبار
در ادامه رضا محمدی یکی از شهروندان ریگانی اظهار داشت: متاسفانه عمویم را در اثر سانحه تصادف در این محور از دست دادم و از مسئولان تقاضا می‌کنم در اسرع وقت به این محور رسیدگی کنند چراکه اگر این محور دوبانده شده بود شاهد چنین حوادث تلخ و ناگواری نبودیم.

همچنین مصطفی دستی یکی دیگر از شهروندان ریگانی گفت: سال ها است که کلنگ دوبانده شدن ۴۵ کیلومتر از محور ریگان به نرماشیر زده شده ، اما عملیات اجرایی آن به کندی انجام می شود.

او با بیان اینکه بی توجهی مسئولان به این محور جان شهروندان ۳ شهرستان ریگان، فهرج و نرماشیر را تهدید می‌کند، اظهار داشت: مسئولان مربوطه هر روز شاهد مجروحین و کشته‌های زیادی در این محور هستند، اما انگار برای آن‌ها عادی شده است وهیچ تصمیمی برای تکمیل این محور ندارند.

جاده مرگبار

ساخت محور ریگان - نرماشیر ناتمام است

به سراغ  امین باقری، فرماندار شهرستان  ریگان می رویم و علت کندی ساخت این محور را جویا می شویم.

باقری با بیان اینکه جاده ریگان - نرماشیر در محور ترانزیتی قرار دارد و روزانه هزاران خودرو دراین محور تردد می‌کنند، گفت:باند دوم محور ریگان به نرماشیر چند سالی است که کلنگ آن به زمین زده شده است، اما پیشرفت کندی دارد.

او با اشاره به اینکه مقرر شده بود به دلیل ترافیک سنگین، این محور در اسرع وقت آسفالت شود، افزود: فقط ۵ کیلومتر از این محور در ریگان زیر سازی و آسفالت شده است درحالی که در دو شهرستان فهرج و نرماشیر زیرسازی شروع شده بود اما مدتی است که متوقف شده است.

فرماندار ریگان بیان داشت: هر سال در قالب کمیته برنامه ریزی اعتباراتی به شهرستان تخصیص می‌یابد، اما جوابگو نیست و نیازمند اعتبارات ملی هستیم.

باقری با اشاره به اینکه تاکنون تعداد زیادی ازشهروندان در این محورجان خود را از دست داده‌اند، بیان داشت: وضعیت این محور خطرناک است و خواستار توجه و تسریع در اتمام این پروژه هستیم.

جاده مرگبار

 

برای تکمیل جاده ریگان و نرماشیر اعتبار ملی نیاز است

صادق ابوالقاسمی، رئیس اداره راه وشهرسازی ریگان با بیان اینکه برای تکمیل این پروژه ۱۰۰میلیارد تومان اعتبار نیاز است، بیان داشت: برای دوبانده کردن محور‌ها اعتبارات استانی محدود است و ما به اعتبار ملی (وزارتخانه) نیاز داریم.

او با اشاره به اینکه پروژه باند دوم ریگان - نرماشیر از سمت شهرستان ریگان ۵کیلومتر آسفالت شده است، اظهار داشت:نداشتن اعتبار کافی ومطالبه پیمانکار سبب توقف این پروژه شده است.

رئیس اداره راه وشهرسازی ریگان افزود: از این محور حادثه خیز ۷ کیلومتر مربوط به نرماشیر، ۱۸ کیلومتر مربوط به فهرج و ۲۰ کیلومتر هم مربوط به ریگان است که فقط در ریگان این پروژه در حال انجام است.

ابوالقاسمی تصریح کرد: برای اتمام هر چه سریع‌تر این پروژه می‌طلبد هر سه شهرستان اقدام و همکاری کنند.

اگرچه در تصادفات عامل انسانی نقش مهمی دارد، اما ایمنی جاده هم از اهمیت بالایی برخوردار است و این جاده ناامن به دلیل تک‌بانده بودن عامل تصادفات بسیاری است که می‌طلبد مسئولان نیم‌نگاهی به این مشکل اساسی در این محور پر تردد داشته باشند تا شاهد مرگ و میر افراد به دلیل نبود جاده مناسب ،نباشیم.

گزارش از موسی ملائیان

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار