بایدن رسما نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۰ شد

«جو بایدن» به طور رسمی نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی آمریکا و رقیب دونالد ترامپ شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، جو بایدن، معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا رسما به عنوان نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا انتخاب شد.

کنوانسیون ملی دموکراتیک روز سه‌شنبه رسماً برای معرفی جو بایدن به عنوان نامزد حزب در انتخابات آینده رای داد. بایدن موفق شد در ۵۷ ایالت و قلمروی آمریکا ۳۵۵۸ رای نمایندگان منتخب را به دست آورد. برنی سندرز ۱۱۵۱ رای کسب کرد.

به رغم آنکه بایدن نامزد پیشتاز دموکرات‌ها در انتخابات آتی آمریکا بود، او پس از رای نمایندگان منتخب از تمام ایالت‌ها و سرزمین‌های متعلق به آمریکا در رأی گیری مجازی سه شنبه شب در جریان کنوانسیون ملی این حزب، رسماً نامزدی را پذیرفت.

او در حال حاضر، رقیب دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی آمریکا و از حزب جمهوری خواه است.

بایدن پس از کسب عنوان رسمی نامزدی حزب دموکرات یک پیام تشکر منتشر کرد. او قرار است روز پنجشنبه در خصوص پذیرش رسمی به عنوان نامزد حزب دموکرات سخنرانی کند.

جیمی کارتر، رئیس جمهور پیشین آمریکا با ارسال یک پیام صوتی انتخاب بایدن برای حزب دموکرات را تحسین کرد. بیل کلینتون، دیگر رئیس جمهور آمریکا نیز عملکرد دونالد ترامپ در مواجهه با ویروس کرونا را به باد انتقاد گرفت و گفت: ما ۴ درصد جمعیت جهان هستیم، ولی ۲۵ درصد موارد ابتلا به کرونا را در خود جای داده ایم.

کنوانسیون ملی حزب دموکرات با انتشار تصویری از بایدن نامزدی او را تبریک گفت.

انتخابات ریاست جمهوری امسال آمریکا در سوم ماه نوامبر برگزاری می‌شود. نتایج نظرسنجی‌ها حاکی از بخت بالای بایدن در پیروزی در انتخابات است. ناتوانی ترامپ در مقابله با شیوع بیماری کووید-۱۹ و تشدید اعتراضات به بی عدالتی و خشونت پلیس در آمریکا، از شانس او برای پیروزی در انتخابات کاسته است.

این در حالی است که ترامپ مدعی است در انتخابات سال ۲۰۱۶ نیز نظرسنجی‌ها حاکی از پیروزی هیلاری کلینتون بود، ولی در نهایت او پیروز میدان شد.

جو بایدن چندی پیش کاملا هریس، سناتور دموکرات را به عنوان معاون خود [در صورت پیروزی در انتخابات] معرفی کرد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار