پاکدل: برگزار نشدن اردو، تیم ملی هندبال را به دردسر می‌اندازد

رئیس فدراسیون هندبال گفت: از وزارت ورزش تقاضا می‌کنم که مجوز برگزاری اردوی تیم ملی هندبال را صادر کند تا هندبالیست‌ها با دردسر بیشتری مواجه نشوند.

علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال در گفت‌وگو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: ما در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا از مهدی علی نژاد معاون توسعه قهرمانی وزارت ورزش و مسئولان وزارت ورزش و جوانان خواهش کردیم که مجوز برگزاری اردو‌های تیم ملی جوانان هندبال را صادر کند. تیم ملی جوانان رقابت‌های قهرمانی آسیا به میزبانی ایران را پیش رو دارد که یکی از مسابقات مهم محسوب می شود و نداشتن اردو تیم ملی هندبال را به دردسر می اندازد.

 

پاکدل: برگزار نشدن اردو، تیم ملی هندبال را به دردسر می‌اندازد

او عنوان کرد: اگر مجوز تمرینات تیم ملی هندبال صادر نشود ما نمی‌توانیم شانسی برای ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا در نظر بگیریم. هندبال طی ۳ ماه آینده رویداد مهمی را پیش رو دارد، اما ما همچنان مجوزی برای برگزاری اردو‌های تیم ملی نداریم. اگر این روند ادامه دار باشد تیم ملی هندبال نمی‌تواند نتایج خوبی را کسب کند.

رئیس فدراسیون هندبال گفت: رقابت‌های هندبال جوانان آسیا ۲ بار به تعویق افتاده است و بعید می‌دانم فدراسیون هندبال آسیا این رقابت ها را دوباره به تعویق بیاندازد یا آن را لغو کند. فدراسیون هندبال آسیا عزم خود را جزم کرده تا تمام رقابت‌های خود را از ابتدای سال ۲۰۲۱ برگزار کند. قطعا از آنجایی که تیم ملی ما در هیچ رده سنی تمرین نداشته در رقابت‌های پیش رو دچار مشکل می شویم.

او بیان کرد: کشور‌های رقیب از جمله ژاپن، قطر، بحرین  تمرینات خود را از یک ماه گذشته آغاز کرده اند. نداشتن تمرین برای هندبالیست‌های ما خوب نیست. مطمئن باشید برای فدراسیون هندبال سلامتی ورزشکاران در  اولویت قرار دارد. هنوز تاریخ دقیقی برای رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا اعلام نشده است، اما به احتمال زیاد این رقابت در اوایل اسفند ماه برگزار خواهد شد.

پاکدل: برگزار نشدن اردو، تیم ملی هندبال را به دردسر می‌اندازد

تاریخ قطعی لیگ برتر هندبال مشخص شده است

پاکدل درباره برگزاری لیگ برتر هندبال گفت: فدراسیون تاریخ های  ۲۸ شهریورماه را برای آغاز لیگ آقایان و ۴ مهرماه را برای لیگ بانوان در نظر گرفته است. ما در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا با الهام گرفتن از شیوه نامه های بهداشتی فدراسیون جهانی، برنامه‌ دقیقی را ارائه داده ایم و در صورت تایید این برنامه، لیگ برتر در تاریخ مقرر برگزار خواهد شد.

او درباره هندبال ساحلی بیان کرد: هندبال ساحلی از سال‌های قبل شروع به فعالیت کرده است و طی یک سال گذشته برنامه ریزی‌های خوبی در این باره صورت گرفته است. همچنین این رویکرد وجود دارد که هندبال ساحلی به رشته‌های المپیکی اضافه شود. تیم هندبال ساحلی ایران  همیشه در میان ۳ تیم اول آسیا بوده است.

او گفت: در سال گذشته هندبال ساحلی ایران توانست مقام سوم آسیا را کسب کند که البته با توجه به پتانسیلی که تیم ملی داشت باید به نیمه نهایی هم صعود می‌کرد. ایران در هندبال ساحلی سابقه عنوان هشتمی در جهان را دارد و در آسیا هم همیشه حرف برای گفتن داشته ایم. فدراسیون در سال گذشته برای اولین بار  سرمربی تمام رده‌های سنی را معرفی کرد که اتفاق خوبی بود.

پاکدل درباره هندبال ساحلی بانوان عنوان کرد: در هندبال ساحلی بانوان استعداد‌های خوبی داریم. لباس بانوان هندبالیست ساحلی با معیار‌ها و ارزش‌های اسلامی ما مطابقت دارد، اما هنوز مجوز‌های لازم را از سوی وزارت ورزش و جوانان و شورای برون مرزی دریافت نکرده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار