مشهد با اکران المان‌های مناسبتی، به استقبال محرم می‌رود

در آستانه ورود به ماه محرم، اکران ۱۰ المان به همین مناسبت در ۶۵ نقطه از مشهد انجام شد.

 

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی یعقوبی معاون خدمات شهری شهرداری مشهد، گفت: به جهت حفظ منظر شهری و جلوگیری از نصب پراکنده پرده‌های مناسبتی در محل‌های مختلف و نامناسب، ۳۱۸ سازه تبلیغات مذهبی به جهت نصب پرده در سطح شهر آماده سازی شده است.

او با اشاره به اینکه با نزدیک شدن به ایام محرم تمامی پرچم‌های الوان برروی عرشه پل‌ها تعویض می‌شود، افزود: به همین منظور هزارو ۲۰۰ پرچم مشکی برروی عرشه پل‌ها نصب شده است.

قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد با اشاره به آماده باش ۱۰۰ درصدی نیرو‌های کارگری در این ایام ادامه داد: ۲۵۰۰ نیروی مازاد به جهت نظافت عمومی شهر و با اولویت معابر منتهی به حرم مطهررضوی در نظر گرفته شده است.

یعقوبی بیان کرد: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده دوهزار و ۵۲۹ چشمه سرویس بهداشتی عمومی به صورت شبانه روزی در این ایام آماده سازی شده است، همچنین طبق هماهنگی با هیات امنا مساجد برای ۹۰۰ چشمه سرویس بهداشتی اطراف حرم مطهر، افزایش ساعت خدمات دهی به زائرین و مجاورین در نظر گرفته شده است.

او به نظارت و کنترل سد معبر در ایام محرم تاکید و تصریح کرد: برای جلوگیری و نظارت بر هرگونه سد معبر ۸۰ اکیپ به ویژه در معابر منتهی به حرم مطهر پیش بینی شده است.

معاون شهردار مشهد تاکید کرد: به جهت شستشوی معابر برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی، ۶۰ دستگاه ماشین آلات پیش بینی شده است؛ همچنین به تخلیه به موقع۴هزار و ۵۰۰ سطل ثابت زباله در سطح شهر و معابر منتهی به حرم مطهر تاکید شد.
 

بیشتربخوانید


یعقوبی اظهار کرد: به جهت حفظ ایمنی، ۵ دستگاه خودروی عملیات سازمان آتش نشانی در اطراف حرم مطهر و حسینیه‌های متقاضی استقرار خواهد یافت.

ایجاد ۱۰ سازه پارچه‌ای ویژه محرم

او در خصوص برنامه‌های اجرایی سازمان اجتماعی و فرهنگی افزود: سه هزار پرچم آویز ستونی، هزار و۲۰۰ پرچم بیرقی بی آر تی در مناطق ۱، ۳، ۸، ۹ و ۱۱، دو هزار پرچم بیرقی سردری مشکی در معابر اطراف حرم مطهر پیش بینی شده است.

قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد ادامه داد: همچنین ۱۰ عدد سازه پارچه‌ای ویژه محرم در سه راه خیام، چهارراه احمدآباد، میدان شریعتی و سعدی، چهارراه مجد، سه راه کوثر و سه راه دارایی و ۱۸۰ پرده نوشته برروی پایه پل‌های سواره نصب می‌گردد.

یعقوبی بیان کرد: ساخت و اکران ۱۰ المان ویژه محرم و جانمایی آن در ۶۵ مکان، مشارکت در برگزاری برنامه‌های عرصه شهدا، پویش جمع آوری کمک جهت آزادی زندانیان در فضای مجازی، مشارکت در برگزاری برنامه‌های تعزیه خوانی و برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوعات حسینی در فضای مجازی از دیگر برنامه‌های این سازمان در ایام محرم می‌باشد.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد در خصوص برنامه‌های حوزه اداره کل روابط عمومی و بین الملل گفت: اطلاع رسانی مناسبتی با ۵۰هزار مترمربع در بیلبورد‌ها و استرابوردها، اکران ۶ تیزر در تلویزیون‌های شهری از اقدامات این حوزه می‌باشد.


انتهای پیام//ف. ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار