گفت‌وگوی تلفنی سلطان عمان با پادشاه عربستان

سلطان عمان در گفت و گویی تلفنی با پادشاه عربستان بر تقویت روابط میان مسقط و ریاض تأکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در تماسی تلفنی با «هیثم بن طارق» سلطان عمان بر تقویت روابط میان ریاض و مسقط تأکید کرد.

ملک سلمان، پادشاه عربستان، در این تماس تلفنی از سطح روابط متمایز، میان دو کشور دوست و برادر تقدیر و بر روش‌های تقویت آن در تمامی زمینه‌ها تأکید کرد. پادشاه عربستان همچنین برای سلطان عمان توفیق خدمت رسانی طبق منافع ملت عمان و نیز رشد و شکوفایی این کشور را آرزو کرد.

پادشاه عمان نیز در این تماس تلفنی از ملک سلمان سپاسگزاری کرد و بر تلاش کشورش برای تقویت روابط با عربستان و توسعه آن در زمینه‌های مختلف تأکید کرد.

گفتنی است روز گذشته «هیثم بن طارق» پادشاه عمان با صدور فرمانی، دستور تشکیل مجدد هیئت وزیران این کشور را صادر کرد.

طبق دستور پادشاه عمان، یوسف بن علوی، وزیر خارجه این کشور برکنار و «بدر بن حمد البوسعیدی» جانشین وی شد.

این در حالی است که بوسف بن علوی، روز دوشنبه تماسی تلفنی از همتای اسرائیلی خود دریافت کرده بود که در آن به تحولات منطقه پرداخته شد. در بیانیه صادر شده از سوی وزارت خارجه عمان آمده بود: به وضوح بر موضع ثابت و پایدار عمان بر تحقق صلحی پایدار و عادلانه و دائمی در خاورمیانه و نیز ضرورت از سر گیری روند صلح و تحقق خواسته‌های مشروع ملت فلسطین در برپایی دولتی مستقل به پایتختی قدس شرقی تأکید می‌شود.

یوسف بن علوی همچنین پیشتر تماسی تلفنی از دبیرکل کمیته مرکزی جنبش فتح فلسطین دریافت کرده بود.

یوسف بن علوی ۲۳ سال وزیر خارجه عمان بود. در دوره بن علوی، عمان نقش مهمی در پیشبرد صلح در منطقه و میانجی گری در اختلاف‌های دیپلماتیک از جمله میان ایران و آمریکا داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار