اتحادیه عرب خواستار احترام به قطعنامه شورای امنیت درباره لیبی شد

کشورهای عضو اتحادیه عرب با تاکید بر تمامیت ارضی و حاکمیت لیبی، خواستار حل‌وفصل سیاسی بحران لیبی شدند و هرگونه دخالت خارجی و ارسال سلاح و اعزام شبه‌نظامیان از طرف هر کشوری را مردود دانستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه الیوم السابع، وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب در نشست مجازی این اتحادیه به ریاست عمان درباره بحران لیبی و تنش‌ها میان اتیوپی، مصر و سودان در موضوع سد النهضه بیانیه‌ای صادر کردند.

وزرای خارجه کشورهای عرب در این بیانیه ضمن تاکید بر تمامیت ارضی و حاکمیت لیبی، خواستار حل‌وفصل سیاسی بحران در این کشور بر مبنای توافق الصخیرات شدند.


بیشتر بخوانید


در این بیانیه همچنین آمده است که هرگونه دخالت خارجی و ارسال سلاح و اعزام شبه‌نظامیان از طرف هر کشوری مردود است و همه طرف‌ها باید به قطعنامه‌های شورای امنیت در خصوص لیبی احترام بگذارند.

در این بیانیه همچنین به بحران سد النهضه میان اتیوپی، مصر و سودان پرداخته شده است و کشورهای عضو از اتیوپی خواسته اند که تا پیش از رسیدن به یک توافق، از آبگیری سد خودداری کند.

این در حالی است که سامح الشکری، وزیر خارجه مصر روز گذشته (دوشنبه) گفت که اگر شورای امنیت نتواند مانع آبگیری سد النهضه از سوی اتیوپی شود، مصر به طور صریح و روشن اقدام خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار