نماینده پارلمان لبنان تاکید کرد؛

تفکر تضعیف حزب‌الله چیزی جز وهم و خیال نیست

نماینده فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان در گفتگو با المیادین بر ناکامی تلاش بدخواهان برای تضعیف جنبش حزب‌الله و محور مقاومت تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «حسن فضل‌الله» نماینده فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان چهارشنبه شب در گفتگو با شبکه تلویزیونی المیادین گفت، برخی همچنان در این وهم و خیال به سر می‌برند که می‌توانند حزب الله را تضعیف کنند و میزان حمایت از پایگاه مردمی مقاومت را درک نمی‌کنند؛ هرکس که تلاش می‌کند مقاومت را هدف قرار دهد همیشه با دیوار محکم هواداران این گروه برخورد می‌کند.

نماینده پارلمان لبنان افزود، رسانه‌های برخی کشور‌هایی که خود را به دامان صهیونیست‌ها انداخته‌اند تلاش می‌کنند تا با تحریک‌های خود، میان لبنانی‌ها فتنه ایجاد کنند، در سال ۲۰۰۶ برخی از این کشور‌ها در تجاوز علیه لبنان شریک بودند.

حسن فضل الله، درباره موضع حزب الله در مورد دادگاه رفیق الحریری نیز گفت: موضع ما در قبال این دادگاه مشخص بوده و موضعی بنیادین است. ما این دادگاه را مغایر با قانون اساسی می‌دانیم، در عین حال موضع بنیادین ما این است که باید در زمینه جنایت ترور رفیق الحریری واقعیت مشخص شود.

حسن فضل الله افزود، بنابراین موضع حزب الله در قبال دادگاه رفیق حریری چه قبل از صدور حکم و چه بعد از آن تغییری نکرده است و حکمی که این دادگاه صادر کرده برای ما مهم نبوده و به ما مربوط نمی‌شود. تصمیم ما در حزب الله این است که وارد ارزیابی حکم این دادگاه نشویم.

حسن فضل الله تاکید کرد، حزب الله به شدت علاقمند به کشور و صلح داخلی است، ما به مردم لبنان می‌گوییم که هیچ گزینه‌ای جز همکاری، گفتگو و دیدار پیش روی ما نیست. لبنانی‌ها محکوم به همکاری و شراکت هستند و ما دستمان را به سوی هرکسی که دست خویش را به سوی ما دراز کرده دراز می‌کنیم. ما از همگان می‌خواهیم که هوشیاری بیشتری به خرج دهند و به تلاش‌هایی که کشور را دچار فتنه می‌کند کشیده نشوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار