هر خانه تبدیل به یک حسینیه شود

مسئول دفتر نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: امسال همه عزاداری‌ها برای امام حسین (ع) با توجه به شیوع ویروس کرونا با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، حجت الاسلام عارفی مسئول دفتر نماینده  ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت : رعایت مسائل بهداشتی همواره توصیه اصلی بزرگان دین بوده و در شرایط کنونی به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا رعایت نکات و دستورالعمل‌های بهداشتی بیش از گذشته اهمیت و ضرورت دارد.

او افزود: مقام معظم رهبری فرمودند که دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا جدی گرفته شود و کسانی که ولایتمدار هستند باید برای حفظ سلامت عمومی جامعه عمل کنند.

حجت الاسلام  عارفی بیان کرد: در این ایام پدر‌های خانواده کتاب «لهوف ابن طاووس» را در خانه برای فرزندانش بخوانند، چون این کتاب نفیس یکی از منابع مهم و کهن واقعه عاشورا و تاریخ زندگی امام حسین (ع) است.


بیشتربخوانید


مسئول دفتر نماینده  ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: کتاب لهوف تقریبا ۱۰۰ صفحه است که اگر هر روز ۲ صفحه از آن خوانده شود تا پایان ماه صفر به پایان می‌رسد.

او تصریح کرد: کسانی که قصد ادای نذر یا اطعام عزاداران را دارند این اقدام را از طریق کمیته امداد امام خمینی (ره) اجرایی کنند تا مردم صدمه‌ای به لحاظ سلامتی نبینند.

حجت الاسلام  عارفی گفت: سینه‌زنی‌های هیات‌های عزاداری نیز در فضای باز انجام شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی معیار در برگزاری عزاداری‌های محرم را ضوابط کارشناسان بهداشتی و ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کردند و فرمودند: هرچه آن‌ها لازم بدانند، باید مراعات شود.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار