نبود خطر انتقال کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی در کنکور سراسری

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: دستورالعمل‌ها برای برگزاری کنکور‌ سراسری کاملا سخت گیرانه است و به گونه ای طراحی شده که امکان انتقال بیماری کرونا وجود ندارد.

مهدی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: دستورالعمل‌ها برای برگزاری کنکور‌ سراسری کاملا سخت گیرانه است و به گونه ای طراحی شده که امکان انتقال بیماری کرونا قبل، حین و بعد از اجرای آزمون کنکور وجود ندارد.

او افزود: از ورود والدین در محل آزمون کنکور سراسری جلوگیری می‌شود.

مهدی زاده بیان کرد: محرم امسال توسط ستاد ملی کرونا، دستورالعمل‌هایی با تایید مقام معظم رهبری اعلام شده است.

معاون  بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه عزاداری در محرم جزو اعتقادات ما مردمان است تصریح کرد: عزاداری و سخنرانی در محرم برای ایستگاه‌های سلامتی حذف می‌شود.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به ممنوع بودن حرکت هیات ها در مراسم محرم، اظهار کرد: زمان عزاداری در محرم تنها ۲ ساعت است و این کار برای جلوگیری از تجمع و انتقال ویروس کرونا است.

مهدی زاده تصریح کرد: افراد مسن به دلیل ضعیف بودن سیستم ایمنی بدن جزو گروه‌های پرخطر انتقال ویروس کرونا هستند و در مراسم عزاداری بهتراست زمان کمتری حضور داشته باشند.

او با بیان اینکه برای کسانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند جرائمی مد نظر گرفته شده است افزود: مردم در صورت مشاهده افرادی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند می‌توانند آن را از طریق سامانه ۱۹۰ گزارش دهند.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.