تقاضای آژانس‌های مسافرتی برای معافیت از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده

سخنگوی انجمن دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: اماکن اقامتی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف شدندلذا تقاضا داریم دفاتر خدمات مسافرتی نیز از این معافیت برخوردار شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مجید فرقانی سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: خسارت های  برآوردشده صنعت گردشگری ناشی از شیوع کرونا در کل ایران رقمی حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان بوده و تاکنون بیش از هزار میلیارد تومان آن سهم استان خراسان رضوی است.

او افزود: با وجود صحبت‌های انجام گرفته و مصوبات، دفاتر خدمات مسافرتی تاکنون هیچ مبلغی بابت کمک‌های مالی دریافت نکرده‌اند. بیش از ۹۰ درصد دفاتر خدمات مسافرتی استان در سامانه کارا برای دریافت تسهیلات ثبت نام کرده‌اند، اما گاه بانک‌ها آن‌قدر مسئولان دفاتر خدمات مسافرتی را درگیر کاغذبازی و سنگ‌اندازی‌هایشان کردند که برخی دفاتر از دریافت تسهیلات پشیمان شدند.

سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی ادامه داد: ما در استان حدود ۴۷۸ دفتر خدمات مسافرتی تحت نظر میراث فرهنگی داریم که در حال حاضر فعالیت دارند، ولی تعدادی از آژانس‌ها به خاطر شرایط فعلی تقاضای تعطیلی موقت کرده‌اند و در حال حاضر تعداد این درخواست‌ها به بیش از ۱۰۰ آژانس می‌رسد؛ بنابراین تقریبا ۸۰ تا ۹۰ درصد دفاتر مسافرتی در ظاهر فعال‌اند، ولی عملا به دلیل وضع موجود تعطیل هستند و فعالیتی ندارند.
 

اعلام آمادگی هواپیمایی ترکیه برای از سرگیری پرواز‌ها از چندین شهر ایران به مقصد استانبول

فرقانی بیان کرد: در حال حاضر شرکت هواپیمایی قطر در زمینه پرواز‌های خارجی از مبداء استان خراسان و شهر مشهد یکه‌تاز شده؛ زیرا  فعلا هواپیمایی‌های دیگر حضور ندارند. هواپیمایی ترکیه نیز اعلام کرده از تاریخ اول ماه سپتامبر یا ۱۱ شهریورماه پرواز‌های خود را از چندین شهر از جمله مشهد به مقصد استامبول از سر می‌گیرد. اگر این پرواز‌ها انجام شود، احتمال دارد قیمت بلیت‌ها از مبالغ سرسام‌آور شرکت هواپیمایی قطر مقداری تعدیل شود.

او تصریح کرد: برخی از شرکت‌های هواپیمایی تاکنون تسویه حساب خود را انجام دادند. با این حال بعضی از شرکت‌های خارجی این کار را انجام نداده و آن را به بعد موکول کرده‌اند. از سوی دیگر موضوع اصلی این است که ما از ۶ ماه گذشته هیچ‌گونه درآمدی نداشتیم که به امید آن بخواهیم حتی هزینه‌های ثابت خود مانند اجاره‌بها، حقوق کارکنان و مالیات را پوشش دهیم.




بیشتر بخوانید


سخنگوی  انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان تاکید کرد: در بخش‌نامه‌ای که میراث فرهنگی استان آن را ابلاغ کرده است، بند‌هایی در رابطه با فعالیت دفاتر خدماتی استان آمده که با امضای معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی و گردشگری به دست ما رسیده است. از برخی بند‌های آن می‌توان به اجازه موافقت با تعطیلی دفاتر خدمات مسافرتی استان در صورت درخواست، تعدیل متراژ واحد‌ها و استفاده از واحد‌های اداری در صورت تایید اداره میراث فرهنگی و گردشگری، امکان استفاده از اجاره‌نامه‌های ثبتی ساده در دفاتر املاک و امکان پرداخت ضمانت‌نامه‌ها تماما به صورت سفته اشاره کرد.

فرقانی اظهار کرد: پیش‌بینی ما این است که حداقل تا عید سال جدید هیچ تغییری در اوضاع ایجاد نمی‌شود و احتمال زیاد تعطیلات عید سال آینده را نیز همچون امسال از دست خواهیم داد.

انتهای پیام//م. م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.