برگزاری آنلاین کلاس آموزش‌های حین ازدواج در شرایط کرونایی

به دلیل شیوع ویروس کرونا و ضرورت فاصله گذاری اجتماعی، آموزش‌های حین ازدواج به صورت مجازی برگزار می‌شود و حضور همه زوج‌ها در کلاس‌های آموزشی آنلاین ضرورت دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی غلامی مدیر مرکز آموزش‌های حین ازدواج خراسان رضوی گفت: برنامه ریزی‌ها برای برگزاری کلاس‌های آموزشی با حضور سه گروه روان شناسی خانواده، احکام و اخلاق و تنظیم خانواده انجام شده است.

او ادامه داد: درآینده نزدیک آموزش‌های حین ازدواج به صورت آنلاین برگزار می‌شود، زیرا حضور در این کلاس‌های آموزشی، اجباری و در راستای اجرای طرح ملی ترویج ازدواج آگاهانه در نظر گرفته شده است.


افزایش ساعت کلاس‌های آموزش حین ازدواج

امامی کارشناس مسئول باروری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: قدمت برگزاری این کلاس‌های آموزشی ۲۵ سال است؛ که در گذشته این آموزش‌ها به صورت محدود ارائه می‌شد، اما از دو سال گذشته، ساعت برگزاری این دوره آموزشی از دو ساعت به ۶ ساعت ارتقا یافته است.

بیشتر بخوانید


او افزود:به تازگی به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزاری دوره‌های آموزشی حین ازدواج با محدودیت‌هایی مواجه شده بود از همین رو تصمیم گیری‌های لازم برای بارگذاری آنلاین این دوره آموزشی بر روی سایت‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد صورت گرفت.

کارشناس مسئول باروری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: آشنایی با ارزش و جایگاه ازدواج، مهارت‌های اخلاقی دوران عقد و نامزدی، مهارت اخلاقی در تحکیم خانواده، موازین و مهارت‌های اخلاقی در ایمن سازی خانواده، آشنایی با تفاوت‌های زن و مرد از جمله محور‌های مورد بحث در حوزه اخلاق و سبک زندگی است.

امامی بیان کرد: آشنایی با احکام و روابط زناشویی و طهارت، آشنایی با روابط زناشویی غیر مجاز از دیدگاه شرع، آشنایی با روابط محرمیت سببی و نسبی، آشنایی با احکام روابط با نامحرم، احکام پیشگیری از بارداری و سقط جنین، روابط مالی زوجین در خانواده و خمس از موضوعات محوری در حوزه احکام خانواده است.

او تصریح کرد: افزایش احتمال پایداری و رضایت زندگی مشترک در حوزه دانشی، بینشی و توانشی هدف اصلی از برگزاری دوره آموزشی حین ازدواج است.


انتهای پیام//م. م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نرگس عیدی
۱۰:۱۸ ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
بلدنیستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
اصلا نمیشه آنلاین رفت کلاس ازدواج این مسخره بازیا چیه اخه
Iran (Islamic Republic of)
علی بوعذار
۱۳:۳۲ ۲۹ فروردين ۱۴۰۰
خیلی خوب