تلاش مثلث عبری، عربی و غربی برای ایجاد یک لیبی دیگر در لبنان

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: مثلث عبری، عربی و غربی علاقمند است تا یک لیبی دیگر در یکی دیگر از ژئوپلیتیک‌ترین نقاط غرب آسیا یعنی در لبنان ایجاد کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدرضا صدرالحسینی، با اشاره به نقش فشار خارجی و به خصوص حضور رییس جمهور فرانسه در استعفای تعدادی از وزرا و آقای حسان دیاب گفت: مثلث عبری، عربی و غربی علاقمند است تا یک لیبی دیگر در یکی دیگر از ژئوپلیتیک‌ترین نقاط غرب آسیا یعنی در لبنان ایجاد کند.

وی افزود: با توجه به استعفای یکباره سعد حریری و حرکت‌هایی که در طول یکساله اخیر در لبنان دیده می‌شود و نیز نوع شعار‌ها و اقدامات می‌توان نتیجه گرفت، آمریکا برای تامین امنیت رژیم صهیونیستی آن هم با توجه به اینکه این رژیم دچار شکنندگی در دولت و عدم انسجام بین احزاب سیاسی شده، دوباره دست به کار شده است.

کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه از نظر مثلث عبری، عربی و غربی؛ خط مقدم جبهه مقاومت که لبنان است نباید آرامش داشته باشد، گفت: در یک طرح منسجم برای بی‌دولت سازی، خلا قدرت و ایجاد آشوب و لیبی سازی در منطقه کار می‌شود.


بیشتر بخوانید


صدرالحسینی عنوان کرد: همه قضایایی که در یکسال گذشته در منطقه مشاهده می‌کنیم و اخیراً با یک فشردگی خاص، شاهد حضور مکرون در لبنان بودیم، همه این موارد نشان از فراهم کردن فضا از سوی مثلث عبری، عربی و غربی برای ایجاد فضای مورد دلخواهشان در منطقه دارد.

منبع: میزان

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار