برخورد قضایی با هیئت‌های عزاداری متخلف از کرونا

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان طبس گفت: برای حفظ سلامت مردم در ایام محرم، با مسئولان هیئت‌های مذهبی متخلف از شیوه نامه‌های بهداشتی کرونا، برخورد قضایی و قانونی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ‌رحیمی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان طبس امروز در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونای این شهرستان گفت: در موضوع مهم حفظ سلامتی شهروندان با هیچ کس تعارف نداریم و با مسئولان هیئت‌های مذهبی که دستورالعمل‌های بهداشتی محرم را رعایت نکنند، برخورد قانونی می‌شود.

او  افزود: مسئولیت کیفری هرگونه کارشکنی در اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی با مسئولان هیئت‌ها است و با هرگونه دهن‌کجی به قانون برخورد می‌کنیم.

رحیمی بیان کرد: تخلف از قوانین براساس اصول شرعی حرام است و کسی حق ندارد برای مستحبات به واجب پشت کند و با توجه به ابلاغ دستورالعمل‌های ابلاغ شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، ضمن برگزاری مجالس عزا، همه موظف به رعایت شیوه نامه بهداشتی برای مقابله با کرونا هستند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان طبس تاکید کرد: دنبال برخورد قهری نیستیم، اما در مواردی که احساس کنیم سلامت عمومی جامعه به خطر می‌افتند، برای حفظ جان عزیزانمان کوتاه نمی‌آییم.


بیشتر بخوانید


مصوبات ستاد ملی کرونا، محور برنامه‌های محرم

فرماندار شهرستان طبس هم در این نشست با قدردانی از همکاری خوب مردم در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا گفت:با وجود اینکه عزاداری‌های محدود مقبول هیچکس نیست، اما به دلیل حساسیت ناشی از شیوع بیماری کرونا، همه باید خود را موظف به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بدانند.

فلاحی تاکید کرد: مردم در کنار حافظان سلامت، مهمترین نقش را در کنترل کرونا داشته‌اند و اصحاب رسانه و مدیران شبکه‌های اجتماعی، بخوبی عمل کرده و در کنترل روز‌های سخت بیماری کرونا در شهرستان طبس موفق بوده‌اند.

او تصریح کرد: مقابله با دشمن حتما، مقابله رودرو نیست و همین کنارهم بودن و تعامل و همراهی در کنترل بیماری کرونا بویژه در ایام محرم، می‌تواند موجب شکست نقشه‌های شوم دشمن شود.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.