بهره برداری از ۸۱۰ پروژه عمرانی و اقتصادی/احداث حدود ۲۵ هزار واحد مسکن مهر

استاندار کرمانشاه گفت : در هفته دولت ۸۱۰ پروژه عمرانی و اقتصادی با سرمایه‌گذاری سه هزار و ۹۷۱ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۲ هزار و ۴۲۵ نفر در استان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

بهره برداری ۸۱۰ پروژه عمرانی و اقتصادی/احداث حدود ۲۵ هزار واحد مسکن مهربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه گفت : از مجموع پروژه‌های افتتاحی ۶۵۸ مورد در حوزه عمرانی و ۱۱۹ مورد نیز در بخش اقتصادی خواهد بود.

او گفت : همچنین در ایام هفته دولت ۳۶ پروژه که ۱۷ مورد آن در بخش عمرانی و ۱۶ مورد در بخش اقتصادی است، کلنگ زنی خواهد شد.

بازوند همچنین اشتغالزایی این طرح‌ها را ۲ هزار و ۴۲۵ نفر عنوان و افزود: با افتتاح این پروژه‌ها و کلنگ زنی تعدادی دیگر شاهد حرکت شتابان‌تر استان کرمانشاه به سمت توسعه، پیشرفت و آبادانی باشیم.

سه بحران کرمانشاه در کمتر از سه سال اخیر

مدیر ارشد استان کرمانشاه همچنین با بیان اینکه در مدت زمانی که زمام مدیریتی استان را عهده دار بوده کرمانشاه سه بحران استانی و ملی را پشت سرگذاشته است، گفت: زلزله ۷.۳ ریشتری آبان ۹۶، سیل فرروردین ۹۸ و کرونا که از ابتدای اسفند آغاز شده و کماکان هم ادامه دارد بحران‌هایی بوده کرمانشاه را درگیر کرده است.

او با اشاره به وقوع زلزله آبان ۹۶ و با کم سابقه خواندن آن در ۱۰۰ سال گذشته، گفت: شدت این واقعه آنقدر بود که پس از آن حدود پنج هزار و ۵۰۰ پس لرزه اتفاق افتاد که ۷۰۰ مورد آن بالای چهار ریشتر بود، اما در کمتر از سه سال نوسازی و بازسازی خوبی در مناطق زلزله زده اتفاق افتاد و ۱۳۱ هزار واحد مسکونی یا احداث شد و یا مورد تعمیر و بازسازی قرار گرفت، علاوه بر آن تعداد زیادی فضای آموزشی، بهداشتی و تجاری نیز احداث شد.

بازوند به وقوع سیل نیز اشاره کرد و افزود: در این حادثه نیز که حدود ۲۵ استان را درگیر خود کرد ۴.۳ میلیارد متر مکعب آب در سطح استان کرمانشاه جاری شد و نزدیک به ۴۵ هزار هکتار از اراضی‌های استان را در بر گرفت که خوشبختانه با مدیریت صحیح خسارت جانی چندانی نداشتیم هرچند شاهد خسارات مالی فراوانی بودیم.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: در جریان سیل ۲ هزار و ۱۸۵ واحد مسکونی تخریب شد، اما با اقدامات جهادی انجام شده ۲ هزار و ۳۴ واحد ساخته شده است که تا کمتر از یک ماه دیگر افتتاح می‌شود، ضمن اینکه واحد‌های باقیمانده که کمتر از ۱۱۰ واحد را شامل می‌شود دارای مشکلات حقوقی بودند یا صاحبانشان پیگیری لازم برای بازسازی آن را نداشتند.

او بحران سوم را شیوع بیماری کرونا اعلام کرد و گفت: خوشبختانه توانستیم با همراهی مردم، اطلاع رسانی رسانه‌ها و تلاش‌های شبانه روزی همه دستگاه‌ها بخصوص کادر درمانی پیک آن را در کرمانشاه به تعویق انداخته و به اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد که مواد ضدعفونی، دستکش و ماسک به اندازه کافی وجود داشت منتقل شود.

بازوند ادامه داد: خوشبختانه به سرعت نیز از پیک بیماری عبور کردیم و در این خصوص مورد تقدیر رئیس جمهوری نیز قرار گرفتیم هرچند سهم مردم در این خصوص بسیار زیاد بود و امیدوارم همین همکاری در ایام عزاداری ماه محرم نیز تداوم داشته باشد.

احداث حدود ۲۵ هزار واحد مسکن مهر در دولت‌های یازدهم و دوازدهم

استاندار کرمانشاه گفت: در دولت‌های نهم و دهم کار احداث ۵۰ هزار و ۶۷۶ واحد مسکن مهر در سطح استان کرمانشاه آغاز شد که در پایان این ۲ دولت ۱۹ هزار و ۶۴۵ واحد معادل ۳۹ درصد آن‌ها به بهره برداری رسید.

او ادامه داد: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم تاکنون ۲۴ هزار و ۹۴۸ واحد عملیات ساخت آن‌ها به اتمام رسیده است و تنها نزدیک به ۶ هزار واحد باقیمانده که تا پایان سال تلاش می‌کنیم پنج هزار واحد دیگر آماده بهره برداری شود.

بازوند با اشاره به اینکه در هفته دولت هزار و ۶۰۰ واحد مسکن مهر افتتاح و تحویل خواهد شد، بی توجهی دولت‌های یازدهم و دوازدهم به این پروژه را رد و گفت: بین ۱۶۰۰ تا ۱۸۰۰ واحد از این نوع مسکن نیز متقاضی ندارد.

توجه ویژه رئیس دولت به افتتاح پروژه‌های بزرگ در کرمانشاه

نماینده عالی دولت در کرمانشاه به توجه ویژه رئیس جمهوری برای افتتاح پروژه‌های بزرگ در استان اشاره کرد و گفت: حدود ۴۵ روز پیش سدشرفشاه توسط آقای روحانی مورد بهره برداری قرار گرفت و پس از آن نیز طرح گرمسیری به مساحت ۲۳ هزار هکتار که بیش از ۲۱ هزار آن در کرمانشاه قرار داشت مورد افتتاح قرار گرفت.

او با تاکید بر اینکه طرح گرمسیری یکی از اقدامات ماندگار دولت در تاریخ کشور به حساب می‌آید، گفت: این پروژه جزو مهمترین طرح‌های عمرانی کشور است که تاثیرات مثبت فراوانی را به دنبال خواهد داشت.

بازوند میزان اراضی کشاورزی استان که زیر آبیاری تحت فشار قرار گرفته تا ابتدای سال ۹۲ را ۴۰ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: در هشت سال اخیر این میزان به ۱۱۰ هزار هکتار رسیده است که رشد قابل ملاحضه ایست.

گاز رسانی به بیش از ۱۳۰۰ روستای کرمانشاه

استاندار کرمانشاه به موضوع گازرسانی در روستا‌ها اشاره کرد و گفت: تا قبل از شروع به کار دولت یازدهم تنها ۲۰۹ روستای استان از نعمت گاز برخوردار بودند، اما در هفت سالی که از عمر دولت‌های یازدهم و دوازدهم می‌گذرد این رقم به یک هزار و ۳۴۲ روستا رسیده است.

او گفت: خدمات رسانی به روستا‌ها و مناطق محروم یکی از مهمترین برنامه‌های دولت‌ بوده است و خوشبختانه در این زمینه اقدامات خوب و قابل ملاحظه‌ای انجام گرفته است.

بازوند ظرفیت تولید برق در استان را ۲ هزار و ۲۰۰ مگاوات توسط ۶ نیروگاه و پیک مصرف در استان را ۷۰۰ مگاوات عنوان کرد و افزود: این درحالیست که سه نیروگاه با ظرفیت یک هزار مگاوات در دولت‌های آقای روحانی ایجاد شده است.

اضافه شدن یک باند دیگر به فرودگاه کرمانشاه

مدیر ارشد استان در ادامه به وضعیت فرودگاه کرمانشاه اشاره کرد و گفت: با رایزنی‌های فراوان مجوز احداث یک باند دیگر در فرودگاه شهید اشرفی گرفته شده و بیش از ۸۰ درصد کار‌ها نیز انجام گرفته است.

او گفت: در کمتر مرکز استانی شاهد وجود ۲ باند پروازی هستیم که خوشبختانه کرمانشاه مجوز آن را دریافت کرد چرا که به عنوان هاب منطقه غرب و اینکه به استان‌های همجواز خدمات پروازی ارایه می‌کنیم لازم بود.

بازوند تقویت راه آهن، افزایش مرز‌های رسمی و کسب مجوز احداث بندر خشک را از دیگر برنامه‌های توسعه‌ای دانست که می‌تواند کرمانشاه را بیش از گذشته در مسیر توسعه قرار دهد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.