واحدهای سیل زده کرمانشاه هفته دولت به بهره برداری می رسد/مرمت حدود ۱۳۱ هزار واحد مسکونی زلزله زده

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت : از ۲ هزار و ۱۸۵ واحد آسیب‌دیده سیل استان، ۲ هزار واحد آن در هفته دولت آماده بهره‌برداری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ جلیل بالایی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت : در کنار مسائل و مشکلات کشور در خصوص تحریم‌ها، فشار‌های اقتصادی، تورم، بیکاری و خیلی از مسائل؛ استان کرمانشاه بیشتر تحت تاثیر قرار گرفته و در کنار همه این موارد خسارت‌های زلزله، سیل و کرونا را تجربه کرده است.

او گفت : در روند بازسازی مناطق زلزله‌زده تلاش ما این بوده که شرایطی فراهم شود که با وقوع نظیر این حادثه به این شدت، خسارت‌ها دوباره تکرار نشود.

مدیرکل بحران استانداری کرمانشاه ادامه داد: با گذشت بیش از هزار روز از زلزله ۲۱ آبان‌ماه سال ۹۶، حدود ۱۳۱ هزار واحد مسکونی، خدماتی، صنفی، تجاری و کشاورزی مرمت شده یا از اول ساخته شده است.

او ادامه داد: ۴۱ هزار واحد از این تعداد واحد‌های تخریبی بوده که از اول ساخته شده و ۶۱ هزار واحد از آن هم بنا و فنداسیون آسیب ندیده بود، ولی نیاز به مرمت و تعمیر داشت که انجام شده است.

بالایی افزود: در بخش واحد‌های تعمیری ۶۷ هزار واحد داشتیم که تمام شده و در بخش واحد‌های احداثی که ۴۱ هزار واحد بوده یک‌هزار و ۴۸۷ واحد باقی‌مانده که به دلیل مشکلات حقوقی، ارث و وراثت، سند مالکیت و... داشتند که بازسازی آن‌ها از سال ۹۷ شروع شده است.

بالایی گفت: در کنار واحد‌های تخریبی و احداثی و تعمیری مسکونی، ۲۲ هزار واحد صنفی، دامی و صنعتی داشتیم که تا به امروز ۲۲ هزار و ۷۰۳ واحد از اول بازسازی شده است.

 این مسئول افزود: در حوزه خدمات و صنف و آنچه که برگشت می‌خورد به اشتغال و معیشت مردم، بازسازی ۱۵ واحد باقی‌مانده است.

او با اشاره به ساخت یک‌هزار کلاس درس در یک‌هزار روز در این مناطق گفت: خیرین مدسه‌ساز ۱۴۵ میلیارد تومان در بحث بازسازی کمک کرده‌اند که توانستیم ۷۸ مدرسه تخریبی با ۴۱۵ کلاس درسد بسازیم.

بالایی به آسیب و تخریب ۲۴۷ مرکز بهداشتی و درمانی در این مناطق اشاره و ادامه داد: ۲۴۰ مورد از این تعداد بازسازی و در اختیار مردم قرار گرفته که کار ساخت هفت پروژه باقی‌مانده نیز با سرعت در حال انجام است.

او افزود: بعد از ۲۸ هزارمین واحدی که در استان ساخته شد مراسم رسمی ویژه‌ای برای افتتاح واحد‌های زلزله‌زده نداشته‌ایم که انشاءالله ۱۱ هزار واحد مسکونی آسیب‌دیده از زلزله در همین ایام (هفته دولت) افتتاح می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه اشاره‌ای نیز به خسارت‌های ناشی از سیل فروردین‌ماه ۹۸ داشت و گفت: در سیل هیچ سقفی پایین نیامد، اما در بعضی شهرستان‌ها و روستا‌ها از جمله سنقر بافت‌های فرسوده و سقف‌های ناایمن وجود داشت که کمک کردیم تا سقف ایمنی بسازند.

او از بسته شدن پرونده سیل استان خبر داد و گفت: ۲ هزار و ۱۸۵ واحد در سیل خسارت دیدند که ۲ هزار و ۳۲ مورد آن روستایی و مابقی شهری بود که ۲ هزار واحد از این تعداد در هفته دولت آماده بهره‌برداری است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.