صیامی: دو و میدانی برای موفقیت نیاز به همدلی و وفاق دارد

دبیر سابق فدراسیون دو و میدانی درباره وضعیت این رشته ورزشی توضیحاتی ارائه کرد.

هاشم صیامی دبیر سابق فدراسیون دو و میدانی در گفت و گو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت این رشته ورزشی اظهار کرد: در حال حاضر شرایط دو و میدانی به صورتی است که باید همدلی و وفاق بین اعضای خانواده این رشته ورزشی باشد تا این رشته پایه و مادر را به اهدافش برسانیم.  

او ادامه داد: دو و میدانی دارای ۱۴۲ مدال المپیک است، اما فقط یک مدال احسان حدادی نصیب کشورمان می‌شود که باید برای این موضوع تدابیری در نظر گرفت که تعداد مدال‌های خود را در رویداد مهم المپیک افزایش بدهیم. همچنین ورزشکاران با استعدادی در سراسر کشورمان وجود دارند که از انگیزه زیادی برای کسب موفقیت برخوردار هستند، اما زیر ساخت‌های لازم دو و میدانی در استان‌ها نیست و  دوندگان  مدت زیادی نمی‌توانند در این رشته ورزشی بمانند. به هر حال خیلی از دو و میدانی کاران ترجیح می‌دهند که به شغل دیگری روی بیاورند.  

امکان افزایش سهمیه المپیک با برنامه ریزی مناسب وجود دارد 

صیامی بیان کرد: به هر حال درست است که شیوع ویروس کرونا باعث لغو اردو‌ها و مسابقات رشته‌های ورزشی شده است، اما نباید چرخه دو و میدانی از کار بیافتد و مسابقاتی با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی باید برگزار شود تا ورزشکاران آمادگی خود را حفظ کنند. همچنین با وجود اینکه ما ۲ سهمیه المپیک در دو و میدانی گرفتیم، اما در صورت برنامه ریزی مناسب می‌توانیم همانند المپیک ریو تعداد سهمیه‌ها را افزایش بدهیم.  

دبیر سابق دو و میدانی درباره انتخابات ریاست این  فدراسیون اظهار کرد: هر فردی که رئیس جدید فدراسیون دو و میدانی می‌شود باید بدون توجه به برخی از مسائل از همه منتقدان و موافقان خود استفاده کند تا بتواند برنامه‌های خود را به خوبی اجرا کند. همچنین شرایط دو و میدانی با یک برنامه ریزی مناسب، در صورتی که از همه ظرفیت‌های این رشته ورزشی استفاده شود، بهتر خواهد شد.

او بیان کرد: مسابقات المپیک توکیو به تعویق افتاد و اکنون ۱۱ ماه برای برگزاری این رویداد مهم باقی مانده است. به هر حال  برخی از کشور‌ها مسابقات خود را آغاز کرده اند و ما هم شرایط ایده آلی در کشورمان داریم و مکان‌های مناسبی برای تمرین دو و میدانی وجود دارد که ورزشکاران می‌توانند در این مکان‌ها اردو‌های خود را برگزار کنند. البته مسئولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش هم باید نگاه ویژه‌ای به دو و میدانی داشته باشند تا در المپیک توکیو و رقابت‌های آسیایی نتایج خوبی بگیریم.  


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار