اعلام وضع «فاجعه» در کالیفرنیا در پی آتش‌سوزی گسترده

در پی آتش‌سوزی‌های گسترده در ایالت کالیفرنیا، رئیس‌جمهور آمریکا در این ایالت وضع «فاجعه» اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه آمریکایی هیل، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به دنبال ادامه یافتن آتش‌سوزی‌های مهیب در ایالت کالیفرنیا وضع «فاجعه» اعلام و ارسال کمک‌های فدرال به آنجا را تصویب کرد.

بر اساس بیانیه‌ای که کاخ سفید در این باره صادر کرده است مناطقی که شامل این وضع می‌شوند عبارت است از دریاچه نپا، سان ماتئو، سانتا کروز، سولانو، سونوما و یولو.

گاوین نیوزوم، فرماندار کالیفرنیا، که غالبا با ترامپ نزاع دارد در این باره گفت: «از رئیس‌جمهور تشکر می‌کنم که این اتفاق را فاجعه بزرگ نامید. کالیفرنیا در حال نبرد با دو آتش بزرگ در تاریخ است و در هفته گذشته نزدیک به ۶۰۰ آتش سوزی جدید را شاهد بودیم که ناشی از صاعقه‌های شدید بوده‌اند.»

به گفته مقامات محلی، صد‌ها آتش فعال در این مناطق حدود یک میلیون جریب زمین را به خاکستر تبدیل کرده است. گفته می‌شود این ایالت در حال جنگ با دو آتش سوزی بزرگ بی‌سابقه در تاریخ خود است: آتش سوزی مجتمع «LNU Lightnin» در منطقه خلیج شمالی که مساحتی حدود ۳۱۴ هزار هکتار دارد و آتش سوزی مجتمع «SCU Lightning» در مساحتی حدود ۲۹۱ هزار هکتار در شرق سان خوزه.

تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار نفر ناگزیر به ترک خانه‌های خود شده اند. آتش سوزی حدود یک هفته پیش آغاز شده و اکنون افزایش دمای هوا نیز کار آتش نشان‌ها را دشوار‌تر کرده است.

آتش سوزی در برخی مناطق فقط چند متر تا خانه‌های مسکونی فاصله دارد. آتش سوزی بسیار گسترده از آسمان قابل مشاهده است. در شمال سان فرانسیسکو تاکنون ۹۰ هزار هکتار از اراضی به خاکستر مبدل شده است. در سطح ایالتی نیز ۳۰۰ هزار هکتار نابوده شده است. شمار بالای کانون‌های آتش سوزی کار آتش نشان‌ها را پیچیده کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار