بازداشت ۳۰ صهیونیست در تظاهرات علیه نتانیاهو

پلیس رژیم صهیونیستی از بازداشت ۳۰ نفر در تظاهرات با هدف برکناری نخست‌وزیر این رژیم خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسرائیل هیوم، پلیس رژیم صهیونیستی از بازداشت ۳۰ نفر از معترضان در تظاهرات دامنه‌دار با خواست برکناری «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم، خبر داد.

بنا بر اعلام پلیس، این افراد دیروز به اتهام حمله به نیرو‌های پلیس اخلال در نظم عمومی دستگیر شده‌اند.

روز گذشته اخبار حاکی از تجمع هزاران صهیونیست برای نهمین هفته پیاپی مقابل محل اقامت رسمی بنیامین نتانیاهو در شهر قدس اشغالی، بود. معترضان، نتانیاهو را به فساد مالی و نیز اهمال و سوء مدیریت در بحران همه گیری ویروس کرونا متهم می‌کنند.

به دلیل حکم دادگاه عالی رژیم صهیونیستی مبنی بر ممنوعیت سر و صدای ناهنجار بوق و شیپور در جریان اعتراضات خیابانی، تجمع امشب نیز مانند هفته‌های گذشته به خشونت کشیده شد. هفته گذشته، نیرو‌های پلیس که مسلح به تجهیزات ضد شورش بودند به اعتراض کنندگان در قدس حمله کردند و صد‌ها نفر از معترضان را با زور از محل دور کردند.

برخی منابع خبری هفته گذشته اعلام کرده بودند پنجاه هزار نفر در اعتراضات شهر قدس، شرکت داشتند.

به نوشته این وبگاه خبری در تجمع ابتدا یک هزار و ۵۰۰ نفر به منطقه «پل اوتار» در ورودی شهر قدس اشغالی هجوم بردند و بعد این جمعیت به محله «بالفور» که دفتر بنیامین نتانیاهو در آن واقع شده رسیده است.

همچنین گفته می‌شود صد‌ها نفر در شهر «قیساریا» که محل خانه خصوصی نتانیاهو است تجمع و سیاست‌های او را محکوم کردند.

در بیانیه پلیس آمده است معترضان به مأمورانش سنگ پرتاب کرده و سه پلیس را زخمی کردند.

خشم عمومی به علت فساد علیه نتانیاهو که ماه مه در ارتباط با رشوه‌خواری، فریبکاری و خیانت در امانت محاکمه شد، تشدید شده است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به فساد گسترده اقتصادی و سوء استفاده از قدرت متهم شده است. دادگاه مربوط به جرایم او در حال برگزاری است و هنوز رای او صادر نشده است.

مخالفان نتانیاهو در دوران تبلیغات انتخاباتی کنست تاکید داشتند به فردی که در دادگاه متهم است، نباید اجازه تشکیل کابینه داده شود. از سوی دیگر دادگاه عالی رژیم صهیونیستی هم در این‌باره گفت که نخست‌وزیری چنین شخصی یک شکست «اخلاقی» برای صهیونیست‌ها به‌شمار می‌آید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار