جمع آوری معتادان متجاهر در راور

دادستان راور از اجرای مرحله دوم طرح جمع آوری معتادین متجاهر در راور خبر داد و گفت: معتادان متجاهر پس از شناسایی به مراکز ماده ۱۶ معرفی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، ابوالفضل فرحبخش، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور به همراه جمعی از مسئولان انتظامی از روند جمع‌آوری معتادان متجاهر در این شهرستان بازدید کرد.

فرحبخش در حاشیه اجرای مرحله دوم طرح جمع آوری افراد معتاد متجاهر در این شهرستان گفت: معتادان متجاهر پس از شناسایی به مراکز ماده ۱۶ مستقر در استان برای بازپروری و ترک اعتیاد معرفی می‌شوند.

او افزود: به منظور تکمیل طرح پیشگیری از وقوع بزه سرقت و مقابله با توسعه بزه اعتیاد و همچنین پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، مرحله دوم طرح جمع آوری افراد معتاد در شهرستان انجام شد.

این مقام قضایی با بیان اینکه این افراد در دوره سه ماهه در مراکز ترک اعتیاد، بازپروری می‌شوند، گفت: وظایف سایر ارگان ها، مانند بهزیستی و... در قانون پیش‌بینی شده است و از این دستگاه‌ها می‌خواهیم به وظیفه خود در این زمینه عمل کنند.

او بر اهمیت ساماندهی معتادان متجاهر از سطح شهر در شرایط شیوع کرونا تاکید کرد و گفت: اولویت کوتاه‌مدت مبتنی بر ساماندهی معتادان متجاهر است؛ زیرا وجود این افراد در سطح جامعه، جلوه نامناسبی به شهر‌ها می‌دهد، احساس امنیت را خدشه دار می‌کند و مشکلات دیگری را نیز به دنبال دارد.

دادستان راور بیان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند همکاری دستگاه‌ها در زمینه ساماندهی معتادان و اقشار آسیب پذیر جامعه هستیم؛ زیرا بسیاری از درگیری‌ها، سرقت‌ها، بیماری‌های عفونی و دیگر آسیب‌ها ریشه در مواد مخدر دارد.

او افزود: به منظور مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد، تمامی نهاد‌های فرهنگی باید همکاری لازم را داشته باشند تا در حوزه‌های فرهنگی و پیشگیری، اقدامات مناسب و اثرگذار انجام شود تا شاهد کاهش اعتیاد در جامعه باشیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار