افزایش صادرات کالا از منطقه آزاد اروند

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار‌های سازمان منطقه آزاد اروند گفت:بیش از ۳ میلیارد دلار کالا از منطقه آزاد اروند طی سه سال گذشته به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،سیدعلی موسوی معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار‌های سازمان منطقه آزاد اروند در نشست خبری گفت: در مدت سه سال گذشته بیش از ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار کالا از بنادر آبادان، خرمشهر و شلمچه به خارج از کشور صادر شد که از این میزان حدود ۶۰۰ میلیون دلار تولیدات صنایع منطقه آزاد اروند بوده است.

او با بیان اینکه در این مدت ۴۲۷ میلیون دلار سرمایه خارجی جذب منطقه آزاد اروند شد افزود: در این مدت ۲۰ هزار فرصت شغلی جدید در بخش‌های مختلف صنعتی، تجاری، گردشگری و خدمات در منطقه آزاد اروند ایجاد شده است.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار‌های سازمان منطقه آزاد اروند از راه اندازی ۱۲ طرح از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: هشت طرح دیگر هم در سالروز شکست حصر آبادان و ۲۲ بهمن ماه آینده به بهره بردای می‌رسد.

موسوی سرمایه گذاری طرح‌های بهره برداری شده تا پایان امسال را هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: ۱۵ طرح نیمه تمام نیز در حال بررسی است که تا سال ۱۴۰۰ با ۳۸۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی و ۷۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی به بهره برداری خواهند رسید.

او میزان اشتغالزایی این ۱۵ طرح را بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۶ هزار و ۷۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم اعلام کرد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.