افتتاح آزمایشگاه لایسیمتری در دانشکده کشاورزی بیرجند

همزمان با آغاز هفته دولت آزمایشگاه لایسیمتری علوم و مهندسی آب افتتاح شد.

 خاشعی مسئول راه اندازی آزمایشگاه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت: مجموعه آزمایشگاه‌های لایسیمتری دانشکده کشاورزی دانشگاه بیرجند با هزینه‌ای بالغ بر ۷۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

او افزود: لایسیمتر یا جعبه کشت محیطی است که می‌توان گیاهان مختلف زراعی و باغی را در آن کشت نمود و نیاز آبی گیاهان را تعیین و ضریب گیاهی حاصله می‌تواند در طراحی سیستم‌های آبیاری تحت فشار و نیز مطالعات هیدرولوژی و هواشناسی استفاده شود.

خاشعی تصریح کرد: در این آزمایشگاه ۲۴ لایسیمتر برای گیاهان زراعی و ۶ لایسیمتر برای گیاهان باغی احداث شده است که می‌تواند نقش بسزایی در تعیین نیاز آبی گیاهان استراتژیک منطقه مثل زرشک، عناب، زعفران و دیگر گیاهان دارویی داشته باشد.


بیشتر بخوانید


مسئول راه‌اندازی آزمایشگاه گفت: در کشور تعداد محدودی از دانشگاه‌ها از آزمایشگاه لایسیمتر برخوردارند و این آزمایشگاه به علت دارا بودن ۳۰ عدد لایسیمتر بسیار منحصر به فرد می‌باشد.

او ادامه داد: عمده هزینه‌های احداث این آزمایشگاه با کمک شرکت‌های خصوصی و دولتی علی‌الخصوص شرکت آب منطقه‌ای استان، شرکت آب و فاضلاب استان و تعدادی از شرکت‌های خصوصی مجری طرح‌های آبی ایجاد شده است.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار