تولید ۳۰۰ هزار تن سیب صنعتی در آذربایجان‌غربی

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی از تولید ۳۰۰ هزار تن سیب صنعتی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، رسول جلیلی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: در ۲۰ روز آینده، تولید و عرضه سیب در استان آغاز می‌شود که برای نظم دهی و رعایت بهداشت در جمع‌آوری سیب صنعتی، ۵۱ مرکز و جایگاه فعال شده‌است.

جلیلی با بیان اینکه مراکز خرید و فروش محصول درجه ۳ یا همان سیب صنعتی در ۳۰ سال گذشته کنار جاده‌ها بوده و مشکل دارد، ادامه داد: در این راستا ۳۷ غرفه خرید سیب صنعتی توسط سازمان تعاون روستایی برپا می‌شود و همچنین ۱۴ متقاضی بخش خصوصی و تعدادی از سردخانه‌های استان هم به این امر می‌پردازند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه این استان قطب اول تولید سیب در کشور به شمار می‌رود، اضافه کرد: جمع‌آوری غیربهداشتی در سال جاری با هماهنگی دستگاه‌های مختلف ممنوع است و با هماهنگی دستگاه‌ها از خرید و فروش به این شکل جلوگیری می‌شود.

جلیلی اضافه کرد: از کارخانه‌داران تقاضا می‌شود که در این مسیر همراه مسوولان باشند و به پیمانکاران و جایگاه‌داران بسپارند که در مراکز مجاز نسبت به خرید محصولات اقدام کرده و از خرید غیربهداشتی و کنار جاده‌ای خودداری کنند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه سال گذشته ۷۵۰ هزار تن سیب درختی از کشور به کشور‌های همسایه و اتحادیه اوراسیا صادر شد، افزود: از این میزان، ۵۰۴ هزار تن مربوط به آذربایجان غربی بود.

جلیلی با اشاره به تولید ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی گفت: تسهیل بازاررسانی و صادرات محصولات کشاورزی، با تقویت تشکل‌های صادراتی و بروزرسانی روش‌های سورت و بسته بندی امکان پذیر بوده و این موضوع از مهمترین اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در نیمه اول امسال صادرات محصولاتی از قبیل گیلاس، زردآلو و آلبالو به کشور‌های همسایه مطلوب بود و به این طریق از افت شدید قیمت‌ها در زمان پیک عرضه محصول جلوگیری و درآمد خوبی از این طریق عاید کشاورزان شد. 

انتهای پیام/ن م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.