۲۱۵ واحد پرواربندی گوساله در سیستان و بلوچستان وجود دارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۲۱۵ واحد پرواربندی گوساله در این استان با ظرفیت پروار ۷۵ هزار گوساله وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، ماندانا زنگنه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان در کارگروه تنظیم بازار کشور که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور معاونان هماهنگی امور اقتصادی استانداری‌های کشور به ریاست بابک دین پرست معاون هماهنگی توسعه منطقه‌ای وزیر کشور برگزار شد، اظهارداشت: همچنین در بخش روستایی یکهزار و ۴۷۰ واحد پرواربندی کوچک با ظرفیت ۷۵ هزار راس در هر دوره پروار در روستا‌های سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شده است.

او ادامه داد: با توجه به تولید، جابجایی علوفه، حمل و نقل دام، گوشت قرمز، خدمات و سایر فعالیت‌های مرتبط می‌توان گفت امکان فراهم شدن و ایجاد ۲۲ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم در صنعت تامین گوشت قرمز در سیستان و بلوچستان وجود دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان در بخش‌های دامپروری و در پی آن تامین گوشت قرمز از ظرفیت‌های فراوانی بهره می‌برد و با توجه به هم مرزی با پاکستان و افغانستان بخوبی می‌تواند گوشت قرمز کشور را تامین کند.

او عدم تامین خوراک دام در دوره پروار و تخصیص ندادن ارز نیمایی را از مشکلات بخش دام و تامین گوشت قرمز در سیستان و بلوچستان عنوان کرد و افزود: پیشنهاد می‌شود با توجه به ظرفیت بالقوه استان در بخش دامپروری و توان آن در تامین گوشت قرمز کشور می‌طلبد در خصوص واردات دام از افغانستان و پاکستان نگاه خاصی به منطقه شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار