کتابفروشی‌های بوشهر در طرح تابستانه کتاب بیش از ۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال فروش داشتند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: طرح تابستانه کتاب امسال با شعار «کتاب بخوانیم، ایمن بمانیم» به منظور رونق بخشیدن به بازار کتاب و ترویج کتابخوانی از ۱۸ تا ۳۰ مرداد همزمان با سراسر کشور در کتابفروشی‌های عضو این طرح در استان بوشهر نیز اجرا شد و ۱۲ کتابفروشی در استان بوشهر شامل هفت کتابفروشی در مرکز استان و پنج کتابفروشی در دیگر نقاط استان، در این طرح مشارکت کردند.

فاطمه کرمپور افزود: در این طرح، کتابفروشی‌ها با یارانه ۲۰ درصدی کتاب‌های عمومی، کودک و نوجوان و دانشگاهی را به مخاطبان ارائه کردند و هر خریدار مجاز به خرید کتاب تا سقف ۱۵۰ هزار تومان و بهره گیری از ۳۰ هزار تومان یارانه بود.

او ادامه داد: بر اساس آمارها، پنج هزار و ۵۵۶ جلد کتاب در این طرح در کتابفروشی‌ها به ارزش بیش از ۲ میلیارد و ۶۵۰میلیون ریال فروخته شد.


بیشتر بخوانید


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر بیان کرد:  تعداد کتاب و میزان فروش در طرح تابستانه کتاب نسبت به بهارانه کتاب، ۱۲۰ درصد افزایش یافته است.

کرمپور با اشاره به شرایط جامعه ناشی از شیوع ویروس کرونا گفت: در «تابستانه کتاب ۹۹» به منظور رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در شرایط گسترش ویروس کرونا، زمینه خرید‌های غیرحضوری نیز با ثبت اطلاعات مربوط، فراهم شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.