رای الیوم گزارش داد؛

سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی سیلی حزب‌الله به دشمنان بود

رای الیوم در گزارشی به تحلیل سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی به دست نیرو‌های توانمند حزب‌الله لبنان پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رای الیوم با اشاره به پیشرفت گسترده سامانه پدافند هوایی حزب الله نوشت اقدام اخیر این حزب در سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی به مثابه دستیابی به گنج بزرگی از اطلاعات است.

عبدالباری عطوان در یادداشتی در روزنامه اینترنتی رای الیوم که از لندن به روز می‌شود، نوشت: فرماندهان نظامی اسرائیل نتوانستند بیانیه طولانی ستاد تبلیغات جنگ حزب الله را تکذیب کنند؛ مبنی بر اینکه یک گروه وابسته به این حزب عصر شنبه یک پهپاد که حریم هوایی لبنان را نزدیک عیتا الشعب در جنوب نقض کرده بود، سرنگون کرد. فرماندهان نظامی اسرائیل به اجبار، صحت این بیانیه را تایید کردند، اما مثل همیشه توانستند در چارچوب سیاست گمراه کننده خود برای مخفی کردن اطلاعات و تحلیل‌های کارشناسان درباره این مسئله، رسانه‌های اسرائیلی را از پرداختن به آن باز دارند.

حزب الله و دستگاه‌های امنیتی آن با انتشار عکس‌هایی از پهپاد تکه تکه شده، اطلاعاتی درباره سرنگونی این پهپاد (از نوع مویک) منتشر کردند که این موضوع، اطمینان خاطر دستگاه‌های امنیتی حزب الله و عملکرد حرفه‌ای، سریع و دقیق آن‌ها را نشان می‌دهد، مسئله‌ای که اعتماد افکار عمومی اسرائیل به بیانیه‌های حزب الله و اعتبار اطلاعاتی را که این بیانیه‌ها منتشر می‌کنند، ثابت می‌کند. این موضوع، نتایج نظرسنجی‌هایی را تایید می‌کند که نشان می‌دهد ۸۰ درصد اسرائیلی‌ها همه آنچه را که سید حسن نصرالله در سخنرانی‌های دوره‌ای خود می‌گوید، باور دارند و این باعث می‌شود آن‌ها با اشتیاق و توجه شدید به این سخنرانی‌ها گوش کنند.


          بیشتر بخوانید:


بیانیه حزب الله درباره سرنگونی پهپاد در حال انجام ماموریت جاسوسی در حریم هوایی جنوب لبنان، بیانیه‌ای طولانی بود و این یک شیوه هدف‌دار و قابل درک است. چون مسئله، فخرفروشی توخالی همچون حال و روز برخی طرف‌های عرب نیست، بلکه مسئله، آشفته کردن عمدی دشمن و محروم کردن آن از جزئیات چگونگی سرنگونی این پهپاد و نوع سامانه پدافندی هوایی است که این ماموریت را بر عهده داشت.

تجربه‌های گذشته ثابت کرده است زمانی که موضوع به جنگ روانی که بخش اصلی درگیری میان حزب الله و دشمن اسرائیلی است، مربوط می‌شود، نهاد‌های این حزب که در این میدان تخصص دارند، برتری چشمگیری داشته اند، به طوریکه کارشناسان ناشناس در تاثیرگذاری مورد نظر در صفوف اسرائیلی‌ها با مهارت عمل کردند.

وارد شدن پهپاد‌ها _چه جاسوسی و چه جنگی_ در میدان‌های جنگ، جدیدترین و خطرناک‌ترین تحول در جنگ‌های مدرن است. از این‌رو چگونگی تعامل با آن و رویارویی و سرنگونی این پهپاد‌ها مهم‌ترین معیار به شمار می‌آید. به همین علت سوالی که کارشناسان نظامی اسرائیل را نگران کرده این است که چگونه سامانه پدافند حزب الله این پهپاد و چند ماه پیش سه پهپاد دیگر را بر فراز ضاحیه جنوبی سرنگون کرد؟ سوال دیگر درباره نوع سلاح استفاده شده است؛ اینکه آیا این سلاح موشک است و اگر موشک باشد از چه نوع است؟ 

تسلط حزب الله بر این پهپاد اسرائیلی پس از سرنگونی آن به معنای دستیابی به گنج بزرگی از اطلاعات است که نمی‌توان برای آن قیمت گذاشت و قطعا کارشناسان متخصص برای جمع آوری اطلاعات، دستگاه‌های الکترونیکی پیشرفته تعبیه شده در این پهپاد را بررسی خواهند کرد. از این رو فرماندهان نظامی اسرائیل پس از سرنگونی پهپاد‌ها به انهدام آن نوع پهپاد‌ها اقدام می‌کنند تا دشمن نتواند از تجزیه و تحلیل این دستگاه ها، استفاده کند و چه بسا برای شبیه سازی آن در تولید این نوع پهپاد‌ها اقدامی کند. به نظر می‌آید گروه‌های وابسته به حزب الله از قبل برای شکست همه طرح‌های اسرائیل در این زمینه آماده شده‌اند و بلافاصله پس از سرنگونی پهپاد آن را در اماکن امن مخفی و فقط پس از انجام این ماموریت، سرنگونی پهپاد را اعلام کردند.‌

نمی‌دانیم پاسخ فرماندهان اسرائیلی به این شکست نظامی که نیروی هوایی جاسوسی آن‌ها را هدف قرار داد چه خواهد بود، اما می‌دانیم فرماندهان اسرائیلی پیش از آنکه به فکر به پرواز درآوردن پهپاد‌های دیگر برای ماموریت‌های مشابه باشند، خود را برای یک میلیون گزینه احتمالی آماده خواهند کرد، چراکه حریم هوایی لبنان دیگر امن نیست و چه بسا پهپاد‌هایی که حریم لبنان را نقض می‌کنند دیگر نتوانند سالم به پایگاه‌های خود بازگردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
الله اکبر.مرک بر اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۳ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
سلام بر تمامی رزمندگان عزیز حزب الله
سلام بر سید مقاومت شیخ حسن نصرالله
و سلام خدا بر شهید مقاومت سردار دلها قاسم سلیمانی
خداوند همه شما را با ارباب بی سرمان حسین محشور بگرداند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۷ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
اسراییل باید محو گردد.
Iran (Islamic Republic of)
ehsan
۲۰:۵۶ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
بیروت رو با خاک یکسان کردن مردمشون رو به خاک سیاه نشوندن حالا یه پهپاد زدن که خوشحالی نداره.هر موقع جسارت داشتن یه موشک به تل آویو بزنن که اصبت کنه در مرکز شهر اون موقع میشه گفت تلافی کردن.وگر نه صبر استراتژیک دیگه فایده نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
چرا هنوز افرادی هستند که مخالف نابودی اسرائیل اند؟
اسرائیل چه خدمتی به آنان کرده؟
؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
درود براعراب با غیرت ومسلمان
ننگ بر اعراب خاین سعودی ونهیانی
درود براعراب غیور لبنان ویمن وعراق وسوریه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
ان حزب الله هم الغالبون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
ایول
باید حال این رژیم غاصب رو گرفت
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۵:۳۳ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
اون عکسی که من از پهپاد شون دیدم بیشتر اسباب بازی بود تا پهپاد جاسوسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
سیلی؟مث این که یادتون رفته یک دنیا حتی عربهای خائن با این رژیم منحوس هستن ولی حزب الله ما حامیشون هستیم وحتی تو کشور خودشون غریبن وعده پروردگار حقه حزب الله غالب خواهد شد انشاالله تعالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
ایشالا هواپیماهای جنگیشون رو راحت بزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
لوس
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۰:۳۵ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
اینا باید ی تودهنی میخوردن. الله اکبر . حقشونه .
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۱:۴۹ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
حقشونه رو باید وقتی بگیم که حزب الله هم بره با پهباد اون افرادی نژاد پرست رو که بر علیه بشریت اقدام میکنند رو مثل خودشون ترور کنه تا درس عبرت بگیرند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۲۵ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
حزب الله لبنان شعار تو خالی الکی نمیده و شجاع و از جنگیندن با اسرائیل نمیترسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
سیلی؟ هزارتا بلا سرشون میان یک حرکت کوچک میشه سیلی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
اره واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
همین حرکت به قول خودت کوچیک رو هیچکدوم از کشور های منطقه بجز ایران جرئت انجام دادنش رو ندارن پس کمتر سنگ صهیونیست ها رو به سینه بزن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
الله اکبر
مرگ بر اسراییل
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۰۸:۵۶ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
عکس نزاشتین
آخرین اخبار