کرونا موجب متوقف شدن گفتگو‌های صلح سوریه شد

به دنبال مثبت شدن نتیجه تست کرونای سه مذاکره‌کننده در مذاکرات صلح سوریه در ژنو، این گفتگو‌ها متوقف شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورونیوز، مذاکرات صلح سوریه که با میانجیگری سازمان ملل متحد و با حضور نمایندگان دولت سوریه، مخالفان و نمایندگان جامعه مدنی در ژنو سوئیس در حال برگزاری بود به دلیل مثبت شدن تست کرونای سه مذاکره‌کننده متوقف شد.

گیر پدرسن، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه، گفت که هیئت‌های نمایندگی حاضر در این مذاکرات قبل از تعلیق مذاکرات به «نخستین جلسه سازنده» رسیده بودند. این هیئت‌های نمایندگی در حال بحث در مورد قانون اساسی جدید احتمالی برای این کشور جنگ‌زده بودند؛ گامی که گیر پدرسن آنرا «گشاینده درها» برای صدور قعطنامه نهایی جهت پایان دادن به جنگ ۹ ساله سوریه توصیف کرده است.

دفتر گیر پدرسن مشخص نکرده است که این سه نفر از کدام هیئت‌های نمایندگی بوده‌اند.

این جلسه از مذاکرات که قرار است تا پایان هفته به طول بکشد، نخستین جلسه در نوع خود در ۹ ماه گذشته است. شیوع جهانی ویروس کرونا باعث به تعویق افتادن این نشست شد که قرار بود در ماه مارس برگزار شود.

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه میزبان سه تیم ۱۵ نفره از سوریه است و قدرت‌های جهانی و منطقه‌ای شامل آمریکا، روسیه، ایران و ترکیه نیز در حاشیه این نشست حضور دارند.

قرار است گروه بزرگتری متشکل از ۱۵۰ نماینده از سوریه در هفته‌های آینده در مذاکرات صلح حاضر شوند. مخالفان خواستار تنظیم یک قانون اساسی جدید برای سوریه هستند، در حالی که دولت می‌گوید اصلاحات باید بر اساس قانون اساسی کنونی باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار