بهره‌مندی ۳۵۰۰ خانوار از آب شرب به همت سپاه ثارالله

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به آبرسانی به ۸ روستا گفت: با افتتاح طرح آبرسانی حدود ۳ هزار و ۵۰۰ خانوار در نرماشیر از آب شرب برخوردار شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سردار حسین معروفی، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در آیین افتتاح پروژه آبرسانی در روستا‌های نرماشیر گفت: یکی از موضوعات بسیار مهمی که در کشور و ویژه‌تر در استان کرمان ما به آن نیاز داریم، تامین آب شرب بهداشتی برای مردم جنوب استان و شرق استان کرمان است.

او یکی از اولویت‌های جدی مجموعه دولت، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، قرارگاه پیشرفت و سازندگی و بسیج سازندگی را تامین آب شرب مردم عنوان کرد و افزود: تعامل خوبی بین سپاه، بسیج و دولت انجام شده است که تفاهم نامه اساسی برای تامین آب شرب، بین سپاه و استانداری در هفته آینده بسته می‌شود.

سردار معروفی با بیان اینکه با توجه به نیازی که در منطقه نرماشیر احساس می‌شد این حوزه از سوی مسئولان شهرستان، فرماندار، اداره آب و فاضلاب، سپاه، جز اولویت‌های اصلی و اول قبل از انعقادتفاهم نامه قرار گرفت، بیان کرد: با بهره گیری از ماشین آلات لشکر ۴۱ ثارالله، نزدیک به ۵ هزار متر مربع کانال زنی در نرماشیر صورت گرفت و با این اقدام، برای حدود ۷ پارچه روستا کار اصلاح آب و برای یک منطقه از شهر نرماشیر و یک روستا به نام روستای محمد آباد دارایی کار انتقال آب شرب انجام شد.

او با بیان اینکه با کار شبانه روزی و روحیه جهادی و انگیزه بالا، آب رسانی به ۸ روستا و یک مرکز از شهر صورت گرفت، بیان داشت: با این اقدام اصلاح و یا آب رسانی به حدود ۳ هزار و ۵۰۰ خانوار صورت گرفت که با این کار جمعیتی نزدیک به ۱۱ هزار نفر از اصلاح آب و ۲ هزار تا ۲ هزار و ۱۰۰ نفر هم از آب رسانی برخوردار شدند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه این کار مرهون یک کار قرارگاهی در شهرستان و استان است، گفت: کار آبرسانی به نرماشیر به همت مجموعه سپاه، بسیج گروه‌های جهادی، فرمانداری و مجموعه اداره آب و فاضلاب شهرستان صورت گرفت و، چون تلفیقی بوده، هزینه‌ها بین سپاه، گروه‌های جهادی، ادراه آب و فاضلاب و فرمانداری تقسیم شد و مطئنیم با اقدامات جهادی میزان هزینه‌ها بالای درصد ۴۰ پایین آمد.

او با اشاره به تعیین برآورد دقیق در استان و روستا‌ها برای آب شرب، گفت: در قراردادی که با مجموعه استانداری و ادارات می‌بندیم. قصد داریم فاز بندی کنیم و در آن قراداد ۷۰ درصد، یعنی چیزی نزدیک به ۱۲۱ میلیارد تومان مربوط به آب شرب به خصوص سمت شرق و جنوب استان است.

سردار معروفی سرعت در کار، پایین آوردن هزینه‌ها و مشارکت مردم را از مزیت‌های کار جهادی عنوان کرد و بیان داشت: امروز حدود ۱۳ هزار نفر مردم نرماشیر دارای آب شرب بهداشتی شدند و ما به دنبال آب شرب پایدار در استان هستیم.

او با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار مسولان برای خدمت رسانی حضور دارد، تامین آب شرب استان، خدمت رسانی در حوزه‌های بهداشت، تعمیر و ساخت خانه‌های محرومان، تامین جهیزیه و ترویج ازدواج آسان و ایجاد اشتغال خرد و خانگی را از اولویت‌های سپاه در قرارگاه محرومیت زدایی عنوان کرد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: نکته‌ای که همه مسولان کشور و مسئولان استان باید به آن نگاه کنند، این است که همان طور که ما به جنوب استان کرمان توجه ویژه‌ای داریم و باید با تمام توان کنار مردم قرار بگیریم، همان نگاه باید به شرق استان بیاد؛ زیرا در شرق استان نیز ضریب محرومیت ما کم‌تر از جنوب نیست و در برخی جا‌ها بیشتر است و این می‌طلبد نگاهمان، یک نگاه نزدیک به عدالت و منسجم و قرارگاهی برای خدمت و خدمت رسانی برای محرمان و مردم هم در منطقه شرق و هم در جنوب استان باشد.

او با اشاره به قابلیت‌های بزرگ در شرق استان، چون نیروی انسانی فعال، با انگیزه، دارای ریسک پذیری بالا و با روحیه جهادی گفت: این پتانسیلی است که می‌تواند به ما کمک کند و با کمک ما در مرکز استان، مشکلات مردم را با کمک خودشان و در یک بازه زمانی تعریف شده، حل کند.

سردار معروفی خطاب به مردم شرق و جنوب استان کرمان بیان داشت: می‌دانم کمک کردن به شما در حوزه مالی برای سپاه و دولت مشکل است؛ اما شما توان و نیروی کار دارید و با مدد آن به کمک ما بیایید که از این طریق یک سوم هزینه‌ها پایین می‌آید و مفهومش این است که اگر قرار است ما ده روستا را در یک منطقه آب رسانی کنیم، ۱۲ یا ۱۳ روستا را آب رسانی خواهیم کرد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار