فعالیت دفتر پیشگیری از اعتیاد در ۵۸ محله خراسان جنوبی

مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی از فعالیت دفتر پیشگیری از اعتیاد به عنوان یکی از دفاتر تخصصی معاونت امور توسعه و پیشگیری این سازمان در ۵۸ محله استان خبر داد.

عرب نژاد مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: دفتر پیشگیری از اعتیاد یکی از دفاتر تخصصی معاونت امور توسعه پیشگیری استان است که از سال ۱۳۸۶ در محلات شهری و روستایی با هدف پیشگیری از اعتیاد فعالیت می‌کند.

او افزود: توانمندسازی عموم مردم جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بویژه اعتیاد در محله زندگی خود، محور کار این دفتر است.

عرب نژاد با بیان اینکه دفتر پیشگیری از اعتیاد در سال ۹۸ در ۵۸ محله فعال بوده است، تصریح کرد: این دفتر با کمک تسهیلگران بخش غیر دولتی، فعالیت‌هایی از جمله برگزاری کارگاه‌ها و همایش‌های آموزشی- ورزشی و توزیع بسته‌های آموزشی، جهت کاهش عوامل خطر و افزایش عوامل محافظ در فرد، خانواده و جامعه انجام داده است.


بیشتر بخوانید


مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی اظهار کرد: از ابتدای امسال و با توجه به شرایط ناشی از گسترش ویروس کرونا، این فعالیت‌ها به صورت فعالیت در فضای مجازی و تبلیغات محیطی صورت گرفته است.

او با اشاره به این که از جمله اقدامات موثر این دفتر، معرفی و آگاهسازی خط ملی اعتیاد (۰۹۶۲۸) بوده است، ادامه داد: این خط همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۹ شب آماده پاسخگوئی و مشاوره به افرادی است که درباره اعتیاد، دارو‌ها و نحوه استفاده از آن و نشانی نزدیک‌ترین مراکز درمانی ترک اعتیاد نیاز به مشاوره دارند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.