مسئول هیئت بنی الزهرا (س) خبر داد:

توزیع ۷۲۰ بسته معیشتی در دهه اول محرم

مسئول هیئت بنی الزهرا (س) کوهبنان از توزیع ۷۲۰ بسته ارزاق معیشتی در دهه اول محرم به نیابت از یاران اباعبدالله الحسین (ع) خبرداد.

توزیع ۷۲۰بسته معیشتی در دهه اول محرم به نیابت از یاران اباعبدالله الحسین (ع)همزمان با دهه اول ماه محرم سید حسین روح الامینی مسئول هیئت بنی الزهرا (س) کوهبنان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، گفت: کوهبنان شهری مذهبی و فرهنکی است که مردمی ولایت مدار دارد، این مردم در طول تاریخ همواره ارادت و محبت خود را به اهل بیت در عرصه‌های مختلف به اثبات رسانیده اند.

او افزود: زندگی مردم کوهبنان آمیخته از رسم و رسومی است که نشان از محبت و ارادت قلبی به اهل بیت دارد که از جمله آن‌ها عزاداری برای سید الشهداست.

مسئول هیات بنی الزهرا (س) کوهبنان بیان داشت: مردم کوهبنان همواره تلاش کردند که محرم و صفر را زنده نگه دارند چرا که به فرموده حضرت امام (ره) ما هر چه داریم از محرم و صفر است.

روح الامینی تصریح کرد: مردم کوهبنان در سالیان گذشته با برپایی خیمه‌های حضرت ابا عبدالله و نصب پرچم‌های مشکی به استقبال محرم می‌رفتند که با شرایط خاص و شیوع بیماری کرونا در سال جاری ذره‌ای از عشق و ارادت مردم به ایام محرم و صفر نه تنها کاسته نشده بلکه امسال در هر کوی و برزن فریاد یا حسین بلند است.

او تاکید کرد: بنا به توصیه مقام معظم رهبری امسال اکثر خانه‌ها به حسینیه مبدل شده و روضه‌های خانگی نسبت به سالیان گذشته رنگ و بوی خاصی در کوهبنان به خود گرفته است.

مسئول هیئت بنی الزهرا (س) کوهبنان تصریح کرد: با توجه به شرایط خاص مراسم عزاداری تکیه شهید روح الامینی شهرستان امسال با شعار باید تمام‌زندگیم مثل او شود در پارک آزادی کوهبنان با روضه خوانی و مرثیه سرایی همه شب از ساعت ۲۱ الی ۲۳ برگزار می‌شود و موضوعاتی نظیر جاذبه‌های جهانی عاشورا بیان می‌گردد.

روح الامینی اظهار داشت: تمام تلاش خود را به کار بسته ایم تا مراسم در فضای باز و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شود تا به مدد الهی کرونا را شکست دهیم.

او افزود: در قالب کمک‌های مومنانه هر شب توزیع ۷۲بسته ارزاق معیشتی به نیابت از یاران باوفای اباعبدالله الحسین (ع) در دهه اول محرم جمعا به تعداد ۷۲۰بسته را در دستور کار داریم.

مسئول هیات بنی الزهرا (س) کوهبنان گفت: طبق روال سالیان قبل مردم نذورات خود را جهت پخت غذای ظهر تاسوعا و عاشورا به تکیه شهید روح الامینی کوهبنان تقدیم می‌کردند که با توجه به شیوع بیماری کرونا امسال توزیع غذا تبرکی سیدالشهدا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در درب منازل عزاداران حسینی انجام خواهد شد.

روح الامینی بیان داشت: ویزیت رایگان توسط پزشکان متخصص و ارائه طب اسلامی، برگزاری زیارت مجازی، طرح صدره روضه خانگیو مسابقه کتابخوانی دو امام مجاهد و.. از دیگر برنامه‌های جنبی مراسم هیات زیر آسمان شهر کوهبنان و هیات بنی الزهرا (س) شهرستان هستند.

مسئول هیئت بنی الزهرا (س) کوهبنان تصریح کرد: از جمله سنت‌های چند صد ساله در کوهبنان عزاداری سنتی جوش زنی، مراسم تعزیه خوانی، علم گردانی، حضوردر خانه شهدا و اموات، ذبح گوسفند در جلوی هیات‌های مذهبی، حرکت هیات‌های مذهبی در روز تاسوعا و عاشورا به سمت امام زاده سلیمان شاه و امام زاده بی بی عصمت و.. هستند که با توجه به شیوع بیماری کرونا این برنامه‌ها امسال برگزار نخواهند شد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار