ورود غیرقانونی هواپیمای «یو-۲» آمریکا به منطقه پرواز ممنوع چین

سخنگوی وزارت دفاع چین اعلام کرد که هواپیمای جاسوسی «یو-۲» متعلق به آمریکا، وارد محدوده منطقه پرواز ممنوع شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت دفاع چین روز سه‌شنبه اعلام کرد که یک هواپیمای جاسوسی متعلق به آمریکا به حریم هوایی پرواز ممنوع در این کشور وارد شده است.

وو گیان، سخنگوی وزارت دفاع چین، درباره تعرض هواپیمای جاسوسی «یو-۲» متعلق به آمریکا، گفت که آمریکا در محدوده‌ای که چین قصد انجام رزمایش نظامی در آن را داشته، عملیات جاسوسی انجام داده است.

چین طی روز‌های اخیر و در پاسخ به تحرکات خصمانه و ستیزه‌جویانه آمریکا در منطقه دریای جنوبی چین، در ۴ منطقه دریایی از جمله دریای چین جنوبی و دریای زرد اقدام به برگزاری رزمایش نظامی کرده است. کارشناسان نظامی اعلام کرده‌اند که اقدام اخیر چین، آزمونی برای سنجش میزان آمادگی پکن در برابر تهدیدات احتمالی آمریکاست.

آمریکا در پاسخ به انتقاد چین مبنی بر حضور در منطقه دریای جنوبی چین، مدعی شده که از شرکای خود در برابر تهدیدات پکن مقابله می‌کند و اینکه قصد دارد تا از دریانوردی آزاد در آب‌های بین‌المللی حمایت کند.

تنش‌ها بین آمریکا و چین طی ماه‌های اخیر به بالاترین سطح رسیده است. آمریکا بار‌ها چین را به مخفی کاری در رابطه با شیوع ویروس کرونا متهم کرده است. دخالت‌های متعدد واشنگتن در امور داخلی چین از جمله در ناآرامی‌های هنگ‌کنگ عامل دیگری است که به تنش روابط دو کشور دامن زده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
چین باید از ایران یاد بگیره. هواپیمای آمریکایی رو ساقط کنند تا آمریکاییها حساب کار دستشون بیاد. آمریکا اون ابرقدرتی که با پروپاگاندا به خورد مردم دنیا داده نیست
آخرین اخبار