نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد؛

بهره مندی همه روستا‌های قم از نعمت آب، برق و گاز تا سال ۱۴۰۰

امیر آبادی فراهانی گفت: ۱۰۰ درصد جامعه شهری و ۹۹ درصد جامعه روستایی استان قم از نعمت گاز برخوردار هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، احمد امیرآبادی نماینده مردم قم و عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در مراسم بهره‌برداری از طرح گازرسانی به ۲۱ روستای دهستان قاهان گفت: یکی از شعار‌های نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی محرومیت‌زدایی بوده است.

امیر آبادی افزود: اقدامات خوبی برای گازرسانی دهستان قاهان انجام شد که در این زمینه جلسه‌ای سال ۹۱ در این دهستان برگزار شد و کسی باور نمی‌کرد که موضوع گازرسانی به این روستا محقق شود.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یکی از امکاناتی که لازم است همه مردم از آن بهره‌مند شوند نعمت خدادادی گاز است که برای مناطق سردسیر نیاز است، این اتفاق محقق شد و جمهوری اسلامی و مسئولان استان نشان دادند موضوعی که مورد تأکید انقلاب اسلامی است یعنی رسیدن به مناطق محروم فقط یک شعار نیست و در عمل محقق شد.

امیرآبادی گفت: همه روستا‌های بالای ۱۰ خانوار قم از نعمت برق برخوردار هستند که از دستاورد‌های انقلاب اسلامی است، دشمن تلاش می‌کند این موضوعات را تحریف کند که وظیفه‌داریم برکات انقلاب را برای مردم بیان کنیم.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مشکلاتی در کشور وجود دارد که اگر باروحیه جهادی فعالیت کنیم این مشکلات رفع شدنی است، به لطف خدا انشا الله تا سال ۱۴۰۰ همه روستا‌های قم از نعمت آب، برق و گاز بهره‌مند می‌شوند.

امیرآبادی گفت: هیئت‌امنایی از مردم این منطقه برای گازرسانی تشکیل شد که شایسته تقدیر است، امیدوارم خداوند کمک کند تا مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم با وحدت و همدلی بین مجلس و دولت حل شود.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: خداروشکر می‌کنیم که ما را در برابر ملت ایران و روستاییان عزیز قم سرافکنده نکرد و امروز گازرسانی در این منطقه را جشن می‌گیریم، انشاءالله تا سال ۱۴۰۰ همه روستا‌های قم از نعمت آب بهره‌مند می‌شوند.

امیرآبادی بابیان اینکه افرادی که به بیت‌المال دست‌اندازی می‌کنند رسوا خواهند شد و قطعاً به‌راحتی زندگی نمی‌کنند،یادآورشد: باید همه دست در دست هم کمک کنیم تا مشکلات کشور برطرف شود، این نظام به دست مردم تشکیل‌شده و با همکاری مردم ادامه پیدا خواهد کرد و خون چند هزار شهید اجازه نمی‌دهد که کسی در این کشور خیانت کند.

۱۰۰ درصد جامعه شهری و ۹۰ درصد جامعه روستایی استان از نعمت گاز برخوردار هستند

علیرضا نصیری مدیرعامل شرکت گاز استان قم عنوان کرد: شهدا از جان خود گذشتند تا جمهوری اسلامی در دورترین مناطق روستایی خدمات خود را ارائه دهد.

نصیری بابیان اینکه گاز محور توسعه در کشور است، افزود: از شاخص‌های توسعه کشور"گازرسانی" به شهر‌ها و روستا‌ها است، باافتخار عرض می‌کنم که امروز شاهد بهره‌برداری از گاز در ۶ شهر استان و ۱۶۱ روستای قابلیت گازرسانی هستیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم بیان کرد: امروز ایران دومین کشور دنیا ازنظر ذخایر گازی است، ظرفیت ۳ هزار انشعاب گاز در دهستان قاهان فراهم‌شده است و ۲۱ روستا از این نعمت بهره‌مند شدند. در حال حاضر ۱۶۰۰ اشتراک گاز در ۲۱ روستای قاهان از نعمت گاز برخوردار شدند و ۴۰ میلیارد تومان برآورد هزینه‌ای بوده که صورت گرفته است.

او گفت: دو شرط برای گازرسانی به روستا‌ها داریم که یکی اینکه بالای ۲۰ خانوار باشند و دیگر اینکه هزینه‌ای سرمایه هر انشعاب ۱۲ میلیون است، اگر با این شرط روستای قاهان را گازرسانی می‌کردیم این موضوع محقق نمی‌شد، بخشی از هزینه‌ها توسط اهالی روستا کمک شد و با رایزنی‌ها این پروژه به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای گازرسانی مناطق محروم استان ادامه داد: ۱۰۰ درصد جامعه شهری و ۹۹ درصد جامعه روستایی استان از نعمت گاز برخوردار هستند.

نصیری گفت:به منظور ارائه خدمات غیرحضوری شرکت گاز این خدمات پیش از کرونا آغاز شد، امروز مردم می‌توانند از خدمات غیرحضوری شرکت گاز بهره‌مند شوند و تا پایان امسال بسیاری از خدمات گاز به‌وسیله گوشی تلفن همراه انجام می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار