۴ بنای تاریخی بوشهر واگذار می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر از واگذاری ۴ بنای تاریخی استان خبر داد.

محمدحسین ارسطوزاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمدحسین ارسطوزاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر بیان کرد: عمارت‌های کمندی، آذین، مبارکی و قلعه تاریخی محمدخان دشتی بوشهر از طریق مزایده عمومی واگذار می‌شود.

او افزود: این ۴ بنای ثبتی به شکل سرمایه‌گذاری در مرمت، احیا، نگهداری و واگذاری در حق بهره‌برداری با کاربری مشخص واگذار خواهند شد.


بیشتر بخوانید

۱۵ نقشه نوسازی بافت تاریخی بوشهر تایید شد


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر عنوان کرد: عمارت‌های کمندی و آذین با کاربری بوتیک هتل، عمارت مبارکی با کاربری بازارچه صنایع دستی و قلعه محمدخان دشتی با کاربری فرهنگی پذیرایی بوده که تمامی موارد از قبیل برآورد هزینه‌های مرمت و بهره برداری، وضعیت سند و ملکیت مشخص شده و آگهی واگذاری این بنا‌ها اطلاع رسانی شده است.

ارسطو زاده گفت: هدف ما از چنین کاری احیا و نگهداری از ابنیه‌های تاریخی، ایجاد اشتغال و استفاده بهینه از آن‌ها بوده و همچنین از این طریق هم به حفاظت آثار فرهنگی و تاریخی کمک می‌شود و هم با تعریف کاربری مناسب، فرهنگ کهن استان معرفی می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.