بهره برداری از پروژه نهال کاری در ۱۲۰ هکتار از منطقه حفاظت شده درونه بردسکن

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: پروژه نهال کاری در ۱۲۰ هکتار از وسعت منطقه حفاظت شده درونه بردسکن به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، تورج همتی روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: پروژه نهالکاری از سال ۹۷ با نظارت مستقیم حفاظت محیط زیست آغاز و تاکنون بیش از ۵ میلیارد ریال اعتبار را صرف کرده است.

او با اشاره به اینکه اعتبار این پروژه از محل صندوق توسعه ملی تامین شده است افزود: منطقه حفاظت شده درونه یکی از کانون‌های گرد و غبار در بردسکن است و پروژه نهال کاری در آن با هدف مقابله با پدیده گرد و غبار، حفظ و تقویت پوشش گیاهی و آبی منطقه و نیز جلوگیری از حرکت شن‌های روان عملیاتی شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ضمن اشاره به اینکه گونه گیاهی کشت شده دراین پروژه از نوع آتریپلکس و سازگار با شرایط منطقه است ادامه داد: نهال کاری در این پروژه واقع در منطقه حفاظت شده درونه که برای بیش از هزار و۱۰۰ نفر ساعت از مردم محلی اشتغال آفرینی کرده است، در سال ۹۸ نیز اعتبار ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی برای وسعت ۱۰۰ هکتاری از منطقه یاد شده به خود تخصیص داده که از سوی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اجرا و در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.
بیشتربخوانید
نهال کاری ۳۰۰ هکتار کانون فرسایش بادی در سبزوار

همتی بیان کرد: منطقه حفاظت شده درونه با وسعت ۶۶،۷۲۶ هکتار در غرب شهرستان بردسکن در استان خراسان رضوی واقع شده و یکی از زیستگاه‌های ارزشمند گونه یوزپلنگ ایرانی است.

انتهای پیام //ف. غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.