پمپئو: امارات با توافق با اسرائیل تاریخ ساز شد!

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد امارات به دلیل توافق ننگین با رژیم صهیونیستی تاریخ ساز شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا پس از دیدار با عبدالله بن زاید آل نهیان، همتای اماراتی خود از توافق ابوظبی و تل‌آویو به عنوان رویدادی تاریخی یاد کرد.

مایک پمپئو در پیامی توئیتری ضمن ابراز رضایت از این دیدار اعلام کرد با وزیر خارجه امارات و شیخ طحنون بن زاید آل نهیان، مشاور امنیت ملی این کشور دیدار کرده تا توافق موسوم به ابراهیم را به آن‌ها تبریک گوید.

مایک پمپئو یادآور شد در دیدار با مقامات اماراتی در خصوص مسائل مهم منطقه ای، صلح و ثبات در خاورمیانه، آتش بس در لیبی و اتحاد در خلیج فارس رایزنی شد.

پمپئو در پیام دیگری از مردم امارات برای مهمان نوازی فوق العاده آن‌ها تشکر کرد. وزیر خارجه آمریکا مدعی شد امارات با ثبت توافق نامه ابراهیم اقدامی تاریخی صورت داد و سفر خود به منطقه را در جهت پیشرفت صلح و ثبات مثبت ارزیابی کرد.

وزیر خارجه آمریکا در تور منطقه‌ای چند روزه خود پس از اراضی اشغالی، سودان و بحرین در حال حاضر در امارات به سر می‌برد. مایک پمپئو روز دوشنبه وارد فلسطین اشغالی شد و با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم دیدار و گفت‌وگو کرد.

امارات و رژیم صهیونیستی حدود دو هفته پیش از توافق ننگین و به گفته خود تاریخی در جهت عادی‌سازی کامل روابط دیپلماتیک خبر دادند. پیش‌تر نیز نشانه‌هایی از روابط گرم ولی پنهان تل آویو و ابوظبی وجود داشت، اما هیچگاه به صورت رسمی اعلام نشده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار