پرداخت بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در چهارمحال و بختیاری

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: پارسال بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در این استان پرداخت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، الله‌کرم نصیری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی و شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: در پنج ماهه نخست امسال شش هزار و ۳۹۲ میلیارد و ۸۸۴ میلیون ریال از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای این استان تخصیص داده شد.

او افزود: اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان امسال ۱۳ هزار و ۲۸۱ میلیارد و ۸۷۲ میلیون ریال است.


بیشتر بخوانید


نصیری اضافه کرد:هم‌اکنون چهار هزار و چهار حلقه چاه با حجم تخلیه ۴۶۷ میلیون مترمکعب، یک هزار و ۱۱ رشته قنات با حجم تخلیه ۱۱۵ میلیون مترمکعب و چهار هزار و ۷۶۰ چشمه با یکهزار و ۲۳ میلیون مترمکعب در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

او ادامه داد: در چهارمحال و بختیاری ۸۸ درصد آب برای کشاورزی، ۹ درصد در حوزه صنعت و سه درصد در بخش آشامیدنی و خدمات مصرف می‌شود و ۷۵.۶ آب مورد نیاز بخش‌های مختلف استان از منابع زیرزمینی تأمین و برداشت می‌شود.

نصیری گفت: پارسال بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی برای ایجاد ۲۰ هزار شغل در استان هزینه شد.

او افزود: چهارمحال و بختیاری هم‌اکنون ۹۶ معدن فعال و ۷۹ معدن غیرفعال دارد و ۱۴ پروانه اکتشاف و ۱۷۸ پروانه بهره‌برداری معدن هم صادر شده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار