ضرورت ترویج فرهنگ مهارت آموزی در کردستان

استاندار کردستان گفت: در کردستان نیازمند ترویج فرهنگ مهارت آموزی و آموزش‌های فنی برای ورود به بازار کار هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، بهمن مرادنیا استاندار کردستان در جلسه شورای مهارت استان کردستان که با حضور رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در سنندج برگزار شد، گفت: علیرغم همه تلاش‌ها برای آموزش مهارت‌های فنی حرفه‌ای از لحاظ فرهنگی در این بخش کم کار کرده ایم که این مسئله باید در جامعه ترویج شود.

او افزود: معتقدم افراد دارای مهارت بیکار نمی‌مانند، ولی در حال حاضر مردم برای گرفتن برخی از خدمات مهارتی به استان‌های دیگر مراجعه می‌کنند.

مرادنیا با بیان اینکه مرزی بودن فرصتی مناسب برای توسعه استان است، گفت: هم اکنون ۳۰۰ دانشجو از اقلیم کردستان عراق در استان مشغول تحصیل هستند که با توجه به بازار مناسب در اقلیم این امر می‌توان در حوزه مهارت آموزی اتفاق بیفتد.

او پیشنهاد کرد: در یکی از شهرستان‌های مرزی استان یک مرکز آموزش مربی دایر شود تا متقاضیان مهارت آموزی از اقلیم در آن آموزش و مهارت کسب کنند.

استاندار کردستان به ظرفیت‌های کردستان برای ترویج و آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای نیز اشاره کرد و اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی بانه آماده واگذاری شده و در آینده نزدیک نیز منطقه آزاد تجاری بانه مریوان ایجاد خواهند شد که هر دو می‌توانند فرصت‌های بیشماری را برای کار و نیاز‌های مهارتی فراهم کنند.

او ابراز امیدواری کرد: با مساعدت سازمان فنی حرفه‌ای کشور بتوانیم یک مرکز بین المللی مهارت آموزی را در کردستان و بویژه در یکی از شهرستان‌های مرزی داشته باشیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.