افتتاح ۱۷ پروژه بهزیستی زنجان در هفته دولت

مدیر کل بهزیستی استان زنجان از پرداخت ۱۴۰ میلیون تومان کمک بلاعوض از طریق بهزیستی و ۲۴۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی برای ساخت ۱۰ واحد مسکن مددجویی به مددجویان بهزیستی خبر داد.

افتتاح مسکن مددجوییبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، محمدی مدیرکل بهزیستی استان زنجان در مراسم افتتاح ۱۰ واحد مسکن مددجویی، پنجمین مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی تخصصی کودک در زنجان و ۶ طرح اشتغالزایی گفت: تعداد مسکن در دست ساخت و تحویل برای مددجویان بهزیستی استان زنجان دو هزار و ۴۸۷ واحد بوده و از این تعداد دو هزار و ۲۳۳ واحد ساخته و در اختیار مددجویان قرار داده شده است که مابقی نیز در سال‌های آینده تکمیل و به مددجویان بهزیستی تحویل داده خواهد شد.

او در ادامه افزایش دسترسی مردم به خدمات مشاوره‌ای و روان شناختی و نیز افزایش بهره وری از ظرفیت‌های تخصصی و نیمه تخصصی موجود در جامعه را از اهداف سازمان بهزیستی برشمرد و تصریح کرد: ۳۸ مرکز و دفتر مشاوره و خدمات روانشناختی حضوری دولتی و غیر دولتی در استان زنجان فعال است که ۱۷ مرکز به صورت تخصصی در زمینه‌های خانواده، کودکان با نیاز‌های ویژه، تحصیلی _ تربیتی، کودک و نوجوان و سلامت جنسی ارائه خدمات می کنند.
 
محمدی خاطر نشان کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از پنج هزار و ۵۰۰ خدمات مشاوره و روان شناختی حضوری در مراکز مشاوره ارائه شدکه نشان از اشاعه فرهنگ مشاوره و بهره مندی مناسب از ظرفیت‌های تخصصی موجود در استان زنجان است که می‌تواند گام مهمی در ارتقاء سلامت روان آحاد جامعه باشد.

این مقام مسئول افزود: در راستای مشوق‌های حمایتی از قبیل کمک‌های بلاعوض و پرداخت تسهیلات ارزان با هدف ایجاد اشتغال پایدار از ابتدای سال تاکنون ۱۴۱ نفر از مددجویان بهزیستی استان زنجان جهت بهره مندی از تسهیلات اشتغالزایی به بانک‌های عامل معرفی شده اند.

او با بیان اینکه خروج سالانه ۱۰ درصد از معلولین و جامعه هدف از چرخه حمایتی در دستور کار قرار دارد، خاطر نشان کرد: تعداد ۱۳۹ نفر از مددجویان بهزیستی واجد شرایط نیز تسهیلات بانکی بند "ب" تبصره ۱۶ قانون بودجه امسال اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان دریافت کردند.

مدیر کل بهزیستی ایجاد اشتغال، سرمایه کار بلاعوض و به کارگیری مددجویان را از مهمترین گره‌های زندگی جامعه هدف بهزیستی عنوان کرد و گفت: استفاده از ظرفیت کارفرمایان، مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و افزایش اعتبارات اشتغالزایی و بهره گیری از ظرفیت شرکت‌ها و کارخانجات در استان زنجان و حمایت‌های خیرین از عمده فعالیت‌های شاخصی است که در راستای ایجاد اشتغال مددجویان صورت پذیرفته است.

 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.