تازه‌ ترین اخبار از کنسول های پلی استیشن، ایکس باکس و نینتندو

شرکت‌های نینتندو، مایکروسافت و سونی یکبار دیگر توجه دنیای مجازی را به خود معطوف کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، با نزدیک شدن به زمان عرضه نهایی کنسول‌های نسل جدید، اخبار مربوط به این دستگاه‌ها نیز بیشتر می‌شود. شرکت‌های سازنده سعی دارند با اطلاع‌رسانی‌های پیاپی کاربران را به خرید محصولات خود ترغیب کنند.

در روزهای اخبر سه شرکت نینتندو، مایکروسافت و سونی اطلاعات بسیاری را در اختیار کاربران قرار داده و نظر بسیاری از کاربران و گیمرها را به خود جلب کرده‌اند.  رقابت این شرکت‌ها همانند گذشته بسیار جدی است و کاربران برای عرضه نهایی محصولات آن‌ها لحظه‌شماری می‌کنند تا مشخص شود کدام یک از شرکت‌ها موفق‌تر عمل کرده است. طی هفته اخیر هم اخبار قابل توجهی از این شرکت‌ها منتشر شد.

احتمال عرضه نینتندو سوئیچ جدید

طبق معمول شرکت‌های مایکروسافت و سونی قرار است به مرحله جدیدی از جدال کنسول‌ها راه پیدا کنند و رقابت خود را مانند همیشه پیش بگیرند. این دو ابرقدرت دنیای فناوری قرار است در پاییز امسال کنسول‌های نسل جدید خود را به جهان معرفی کنند. در این حال به نظر می‌آید شرکت نینتندو قصد دارد عرضه کنسول جدید خود را در سال ۲۰۲۱ صورت دهد.

نینتندو سوئیچ جدید

روز گذشته یک منبع خبری مدعی شد که شرکت نینتندو در حال مذاکره با سازندگان قطعات کنسول است تا تجهیزات لازم برای دستگاه جدید خود را فراهم کند. شرکت نینتندو پیش از این اعلام کرده بود که قصد ندارد کنسول جدید خود را به هیچ وجه در سال ۲۰۲۰ به بازار جهانی عرضه کند.

آغاز ثبت نام پیش خرید PlayStation 5

با وجود آن که کنسول پلی استیشن ۵ قرار است اواخر سال جاری به بازار جهانی عرضه شود، کاربران فضای مجازی همچنان اطلاعات کاملی از مشخصات آن ندارند. شرکت سونی تصمیم گرفت تا ظاهر دستگاه، دسته بازی آن و برخی از بازی‌های انحصاری کنسول پلی استیشن ۵ را با مخاطبان در میان بگذارد، اما همچنان قیمت مشخصی برای این دستگاه مورد انتظار اعلام نشده است.

پیش خرید کنسول PlayStation 5

خبر خوب برای طرفداران کنسول‌های سونی آن است که به نظر می‌آید شرکت سونی به زودی از قیمت دستگاه خود پرده بردارد. با اقدام اخیر این شرکت، اکنون کاربران قادرند نام‌نویسی خود برای پیش خرید دستگاه پلی استیشن ۵ را انجام دهند. پس از طی شدن این مرحله توسط شرکت سونی، انتظار می‌رود که طی مدت کوتاهی قیمت نهایی پلی استیشن ۵ مشخص شود.


بیشتر بخوانید


رونمایی از رابط کاربری Xbox Series X

همچنان هفته‌ها تا عرضه کنسول شرکت مایکروسافت باقی مانده است، اما این مجموعه طی فعالیت اخیر خود تصویری از رابط کاربری Xbox Series X را منتشر کرد. بر اساس اطلاعات منتشر شده این شرکت همچنین قصد دارد گزارش‌های جدیدی را در ماه جاری به کاربران بدهد و به آن‌ها نکات متفاوتی را اطلاع‌رسانی کند.

سیستم پردازنده Xbox Series X

سخنگوی شرکت مایکروسافت اعلام کرد که سیستم پردازنده کنسول جدید آن‌ها با ۵۰ درصد رشد سرعت بارگذاری اطلاعات عرضه می‌شود. کاربران کنسول جدید شرکت مایکروسافت همچنین می‌توانند صفحه رابط کاربری خود را شخصی‌سازی کنند و طراحی آن را به دلخواه خود درآورند. کنسول Xbox Series X قابلیت‌های زیادی خواهد داشت که یکی از آن‌ها امکان تنظیم صدای هم‌تیمی‌ها به صورت جداگانه در بازی است.

انحصار زمانی عنوان CoD: Black Ops Cold War

شب گذشته عنوان Call of Duty: Black Ops Cold War به صورت رسمی معرفی شد که توجه بسیاری را به خود جلب کرد. این بازی قرار است برای کنسول‌های PS4، PS5، Xbox One و Xbox Series X معرفی شود. داستان بازی Call of Duty: Black Ops Cold War روایتگر زندگی شخصیت‌های آشنا یعنی الکس میسون، فرانک وودز و جیسون هادسون است.

بازی Call of Duty: Black Ops Cold War

شرکت سونی پس از معرفی نهایی این بازی اعلام کرد اشخاصی که عنوان مذکور را بر روی کنسول‌های پلی استیشن به صورت پیش خرید دریافت کنند برای مدت زمان مشخصی از دسترسی به نسخه بتا برخوردار می‌شوند. از آن جایی که شرکت سونی انحصار زمانی این عنوان را برای نسخه بتا دریافت کرده است، کاربران پلی استیشن زودتر از دیگر کنسول‌ها می‌توانند عنوان مورد نظر را تجربه کنند.

گفتنی است؛ برخی از خبرگزاری‌های معتقدند شرکت سونی قصد دارد انحصار زمانی اکثر بازی‌های نسل بعد را به دست بگیرد تا کاربران بیشتری به خرید کنسول‌های پلی استیشن تمایل پیدا کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار