هشدارهای پلیس فتای بوشهر به عزاداران حسینی

رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت: مجرمان سایبری برای سوء استفاده از عزاداران حسینی برنامه‌ریزی کرده‌اند و مردم باید با توجه به هشدارهای پلیس از خود در برابر این شگردها مراقبت کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سرهنگ مهدی قاسمی رئیس پلیس فتا استان بوشهر بیان کرد: با فرارسیدن ماه محرم و شرایط خاص امسال که به‌ علت پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، شیوه‌نامه‌هایی از سوی ستاد مبارزه با کرونا اعلام شده، احتمال سوء استفاده مجرمان سایبری از همین فضا، بیشتر شده است.

او ادامه داد: به علت نبود امکان شرکت عموم مردم در هیأت‌ها و تکایای عزاداری که نیازمند رعایت الزام‌های خاص است، استفاده از فضای مجازی و اینترنت برای مشارکت در سوگواری با استقبال بیشتری رو به رو شده است.

رئیس پلیس فتا بوشهر به مردم توصیه کرد: هوشیار باشند و در هنگام دانلود فایل نوحه، تصاویر مذهبی، اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزار‌های ادعیه و مانند این موارد با دقت و حساسیت لازم اقدام کنند.

قاسمی عنوان کرد: مجرمان سایبری بدافزار‌های خود را در قالب همین موارد طراحی و در فضای مجازی تبلیغ و یا لینک‌های مخرب سایت‌های جعلی مرتبط با موضوعات مذهبی را در گروه‌های شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند.

او هشدار داد: کاربران، قبل از نصب یا دانلود هرگونه محتوای دیجیتال، بررسی دقیق‌تری انجام دهند و از سایت‌های معتبر، نیازمندی خود را پیگیری کنند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر بیان کرد: با ممنوعیت برپایی موکب و توصیه به توزیع نذور به صورت خشک و خام، باز هم شاهد افزایش استفاده مردم از بستر اینترنت برای پرداخت نذور محرمی خود هستیم که توصیه می‌شود افراد برای اینکه نذور و کمک‌هایشان به هموطنان به نیازمندان واقعی و یا عزاداران برسد و همچنین در دام مجرمین سایبری گرفتار نشوند، از طریق سایت مؤسسات و سازمان‌های رسمی مانند کمیته امداد، بهزیستی یا مؤسسات مذهبی معتبر دارای مجوز اقدام کنند.

قاسمی از مردم درخواست کرد: در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir گزارش‌های مردمی اعلام کنند.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.