وزیر خارجه کانادا: پس از انفجار بیروت ۳۰ میلیون دلار به لبنان کمک کردیم

وزیر خارجه کانادا که به لبنان سفر کرده، از کمک ۳۰ میلیون دلاری کشورش به لبنان سخن گفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری النشره، «فرانسوا فیلیپ شامپین» وزیر خارجه کانادا که به لبنان سفر کرده، با همتای لبنانی خود و نیز میشل عون، رئیس جمهور لبنان دیدار کرد.

فرانسوا فیلیپ شامپین، وزیر خارجه کانادا پس از دیدار با «شربل وهبه» وزیر خارجه لبنان در دولت پیشبرد امور این کشور گفت: کانادا ۳۰ میلیون دلار پس از انفجار بندر بیروت کمک کرده است.

او همچنین بر ضرورت اصلاحات به منظور تسهیل مسیر انجام کمک‌های مستقیم به لبنان تأکید کرد.

او گفت: فساد در لبنان باید متوقف شود. این مسأله در خیابان‌ها گفته شده و الان باید این فریاد‌ها شنیده شود.

وزیر خارجه کانادا همچنین در سخنانی از کاخ بعبدا (مقر ریاست جمهوری) لبنان پس از دیدار با میشل عون، رئیس جمهور لبنان گفت: ما می‌خواهیم پس از انفجار بیروت، بخشی از بازسازی‌ها باشیم و کانادا در کنار لبنان ایستاده است.

گفتنی است امروز «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه نیز در سخنانی اعلام کرد سیاستمداران لبنانی باید در سریع‌ترین زمان ممکن تشکیل دولت دهند.

وزیر خارجه فرانسه همچنین گفت: سیاستمداران لبنانی نمی‌توانند به عدم تحرک و طفره رفتنشان ادامه دهند.

سخنان وزرای خارجه کانادا و فرانسه در حالی بیان می‌شود که پیشتر خبرگزاری رویترز در گزارشی اختصاصی اعلام کرده بود طبق اسنادی که از سوی این خبرگزاری رؤیت شده، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه نقشه راهی را برای سیاستمداران لبنانی تهیه کرده که در آن به اصلاحات مالی و سیاسی که نیاز است تا اجازه داده شود کمک خارجی به دست این کشور رسیده و لبنان را از بحران‌های متعدد، از جمله فروپاشی اقتصادی نجات دهد، اشاره شده است.

رویترز همچنین نوشت یک منبع سیاسی لبنانی در این خصوص گفته یک طرح کلی دو صفحه‌ای از سوی سفیر فرانسه به مقامات بیروت تحویل داده شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار