همکاری بلک‌ بری با شیائوپنگ‌ موتورز در تولید اتومبیل‌ های هوشمند

بلک‌بری مسئولیت توسعه سیستم عامل برای اتومبیل های هوشمند Xpeng را برعهده گرفت.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، کمپانی بلک‌ بری که چند وقتی است از تولید  گوشی‌های‌هوشمند فاصله گرفته، قصد دارد تا تمرکز خود را برای توسعه نرم‌افزار‌های مناسب برای دستگاه‌های الکترونیکی ازجمله ماشین‌های هوشمند معطوف کند و در همین راستا قرار است با شرکت Xpeng همکاری نماید.

در هفته جاری، بلک‌بری همکاری خود با یکی از تولیدکنندگان خودرو‌های الکتریکی چینی را اعلام کرد. این شرکت کانادایی قصد دارد تا فناوری سطح ۳ نیمه خودران را در اتومبیل‌های شرکت Xpeng توسعه دهد. می‌توان گفت شیائوپنگ موتورز، یکی از رقبای محلی برای تسلا است و از جمله استارتاپ‌هایی در حوزه خودرو است که سرمایه گذاری زیادی روی آن شده است. سیستم عامل بلک بری به نام QNX که در کابین هوشمند Xpeng تعبیه شده است، با سیستم‌عامل‌هایی، چون اندروید و لینوکس، برای انتقال خودرو‌ها به مدل‌های نسل بعدی رقابت می‌کند.

همکاری بلک‌ بری با شیائوپنگ‌

چشم‌انداز همگاری بلک‌بری و شیائوپنگ‌موتورز

همکاری بلک‌بری و شیائوپنگ به کمک کمپانی Desay SV، انجام خواهد شد که در زمینه مدار‌های خودکار مثل Aptiv تخصص دارند. شرکت Desay SV، که در سال ۱۹۸۶ تاسیس شد، یک مجموعه مطرح در زمینه الکترونیک خودرو است که گذشته درخشانی در پروژه‌های مشابه مشترک بین آلمان و چین را با همکاری شرکت زیمنس داشته و امروزه در چین و سراسر جهان با برند‌های معتبر و مطرح صنعت خودروسازی و تولید کنندگان همکاری دارد.

طبق گزارش‌های منتشر شده سدان برقی شرکت Xpeng که P7 نام‌گذاری شده است، دارای یک واحد پردازشگر است که می‌تواند وضعیت رانندگی وسیله نقلیه را محاسبه کند و درک واقعی همه جانبه ۳۶۰ درجه را با نظارت در زمان واقعی از محیط اطراف برای تصمیم گیری در مورد رانندگی ایمن فراهم آورد.

بر اساس سخنان جان وال، معاون‌ارشد بلک‌بری، شرکت Desay SV تجربه گسترده‌ای در تجهیز کابین‌های هوشمند و خدمات متصل دارد. با توجه به تخصص ایمنی بلکبری در زمینه امنیت و نرم‌افزار، انتظار می‌رود تا این دو کمپانی با همکاری هم بتوانند قدم‌های بزرگی در زمینه رفع نیاز‌های صنعت خودرو‌های الکترونیکی بردارند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار