آغوش باز ایلان ماسک برای تأمین باتری و فناوری جدید دیگر شرکت‌ها

ایلان ماسک در توئیتر خود نوشت که تسلا برای تأمین نرم‌افزار، جایگاه سوخت و باتری‌های دیگر خودروسازی‌ها حاضر است.

ایلان ماسکبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا در پاسخ به گزارش‌هایی مبنی بر تلاش خودروسازی‌های آلمانی برای رسیدن به شرکت تسلا در زمینه تولید خودرو‌های الکتریکی، توئیت کرد که این شرکت خودروسازی آمریکایی فعال در زمینه تولید خودرو‌های الکتریکی قصد دارد به آن‌ها کمک کند تا شکاف بین آن‌ها پر شود. مدیرعامل تسلا در توئیتر خود نوشت این شرکت برای صدور مجوز نرم‌افزار، جایگاه‌های تأمین انرژی، باتری و حتی فناوری‌های نوینی مانند Autopilot آغوشی باز دارد و از طرح‌های جدید استقبال می‌کند.


بیشتر بخوانید


این اولین باری نیست که تسلا در اشتراک فناوری اتومبیل‌های الکتریکی خود پیشی گرفته است. در حقیقت، هر دو خودروسازی مرسدس بنز و تویوتا با تسلا شراکت کرده و از باتری‌ها و فناوری تبدیل الکتریکی این شرکت آمریکایی استفاده کرده‌اند، اما در آن زمان بنز و تویوتا، هر دو سرمایه‌گذاری قابل توجهی روی شرکت تسلا انجام دادند.

ماسک در سال ۲۰۱۴ اظهار داشت که خودروسازی تسلا حاضر است تمام طرح‌های خود برای اتومبیل‌های الکتریکی را برای دیگر شرکت‌ها هم ارائه دهد تا آن‌ها هم وارد فضای تولید خودرو‌های الکتریکی شوند. اگرچه، این به معنای قولی بود بر اساس این که «ما قول می‌دهیم از شما شکایت نکنیم» و تعداد کمی از خودروسازی‌ها هم توانستند از این فرصت استفاده کنند. به تازگی، تسلا یک پرونده علیه ریویان تشکیل داده است که گفته می‌شود راز‌های شرکت تسلا را به سرقت برده و از کارمندان این شرکت استفاده کرده است. تسلا همچنین از Xpeng چین و استارت‌آپ خودران Zoox شکایت کرده است.

ایلان ماسک

در این مرحله، مشخص نیست که ماسک چه باتری‌ها و یا جایگاه‌های سوخت الکتریکی را برای تأمین فناوری‌های دیگر شرکت‌ها در نظر گرفته است. تسلا اخیرا یک قرارداد رسمی برای تأمین باتری‌های خود با پاناسونیک امضا کرده است، ولی این شرکت باتری‌های خود را از CATL چین و LG Chem کره هم تهیه می‌کند.

بر اساس گزارش Silicon Valley، تسلا در حال کار کردن روی یک مرکز تولید باتری گسترده در مقر اصلی خود در کالیفرنیا است. این پروژه، با نام Roadrunner سه شیفت کاری خواهد داشت و همه روزه کار خواهد کرد تا به یک مرکز تولید باتری قوی تبدیل شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار