مردم نذورات خود را در کنار کمک‌های مؤمنانه به دست نیازمندان برسانند

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: مردم نذورات خود را در کنار کمک‌های مؤمنانه به دست نیازمندان برسانند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: بهترین شیوه نذر در محرم امسال با توجه به خطر ابتلا به ویروس کرونا، نذر به صورت خشک است.

او افزود: چنانچه نذر خاصی باشد که نیت اطعام و دادن غذا به عزاداران باشد باید به صورت بیرون‎بر و به درب منازل ارسال شود تا از تجمع برای دریافت غذای نذری جلوگیری شود.


بیشتر بخوانید


جزایری اضافه کرد: مردم نذورات خود را در کنار کمک‌های مؤمنانه و مواسات به سمت نذر ماسک و خرید مواد ضدعفونی برای فقرا و نیازمندان سوق دهند.

او با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا فرصتی برای نذر‌های جدید در ماه محرم امسال فراهم کرده است ادامه داد: بی‌شک حفظ سلامتی عزاداران حسینی در اولویت برنامه‌ها است و مردم می‌توانند با نذر خون و سایر نذوراتی که سلامتی دیگران را به خطر نیندازد به ادای نیت خود بپردازند.

جزایری رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آیین‌های سوگواری ماه محرم را بسیار مهم و حساس دانست و گفت: اگر بخواهیم از موج سوم شیوع کرونا با کمترین درگیری عبور کنیم می‌طلبد تا آیین‌های سوگواری ماه محرم با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شود.

او با بیان اینکه هیئت‌های عزاداری این استان طی هشت شب گذشته بیش از ۸۰ درصد دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کرده‌اند افزود: اگرچه رعایت این پروتکل‌ها در بسیاری از هیئت‌ها مطلوب بوده است، اما همچنان تاکید بر رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.